گردشگری و توریسم

استاندار فارس: جام تختی در نهایت امنیت و آرامش برگزار شد

عنایت الله رحیمی جمعه در حاشیه رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: علاقه‌مندان به کشتی نیز در کمال آرامش استقبال بسیار خوبی از مسابقات داشتند و سالن شهید دستغیب شیراز مملو از جمعیت بود.

وی ادامه داد: نماینده اتحادیه جهانی کشتی نیز از میزبانی مسابقات و نحوه برگزاری و امنیت رقابت ها رضایت کامل داشت و این امر نشان دهنده پتانسیل بالای استان فارس در میزبانی از رقابت های بین المللی است.
استاندار فارس با ابراز رضایت از عملکرد کشتی گیران این استان گفت: ۱۴ کشتی گیر فارس به اضافه دیگر کشتی گیران مطرح داخلی و کشتی گیران پنج کشور خارجی در این مسابقات حضور داشتند و مسابقات از سطح فنی قابل قبولی برخوردار و حتی در حد مسابقات جهانی بود.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه از میزبانی شیراز از رقابت های بین المللی کشتی باز هم حمایت خواهد کرد، گفت: فارس تاکنون میزبان رقابت های بین المللی زیادی از جمله در رشته کشتی بوده و قطعا این میزبانی ها با توجه به شور و نشاط ایجاد شده در شیراز هم از رشته کشتی و هم دیگر رشته ها ادامه خواهد داشت.

چهلمین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی شامگاه جمعه چهارم بهمن ماه  با تعین نفرات برتر در سالن شهید آیت الله دستغیب شیراز پایان می یابد.
کشور ارمنستان  با ۱۰ کشتی گیر ، ایران با ۹۷، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه با ۲ کشتی گیر و تاجیکستان هم با سه ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند.