گردشگری و توریسم

قزوینی‌ها از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

قدرت الله مهدیخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس پیش بینی هواشناسی موج سرما در راه است و در مدت یاد شده شاهد بارش سنگین برف بوده و در برخی مسیرهای ارتباطی نیز شاهد کولاک خواهیم بود.

وی اظهار داشت: آن دسته از شهروندانی که سفر آنها ضروری است باید حتما همراه خود زنجیر چرخ همراه داشته باشند و پیش از حرکت به سمت مقصد از سلامت خودروی خود اطیمنان حاصل کنند و همچنین نسبت به پر کردن باک سوخت خودرویشان اقدام کنند.

این مسوول گفت: مسافران و رانندگان طی این مدت همچنین باید البسه گرم و آذوقه نیز به همراه داشته و با عوامل امدادی مستقر در جاده ها و پلیس راه همکاری لازم را داشته باشند.

مهدیخانی در ادامه از هماهنگی مدیریت بحران استانداری قزوین با مدیریت بحران استان های همجوار (گیلان، همدان، زنجان،مرکزی و البرز) خبر داد و گفت: برای پیشگیری از حوادث و یا مدیریت آنها در شرایط نامساعد جوی هماهنگی های لازم با استان های همسایه انجام شده است.

وی ادامه داد: در صورت انسداد راه در مسیر ارتباطی یکی از این استان ها، مراتب از قبل به مدیریت بحران و راهداری استان دیگر نیز اعلام می شود تا جلوی ایجاد مشکل برای مسافران و در راه ماندن آنها جلوگیری شود.

این مسوول با اشاره به تعیین اماکنی مانند راهدارخانه و مساجد برای اسکان موقت و اضطراری مسافران در راه مانده در سطح استان، گفت: همه نیروهای امدادی و مسئول اعم از پلیس راه، راهداری، هلال احمر و اورژانس و دستگاه های خدمات رسان برای ارایه خدمات به شهروندان در حالت آماده باش کامل هستند.