گردشگری و توریسم

سرمایه‌گذاری صنعتگران سمنان یکهزار و ۷۲۰ شغل ایجاد کرد

فرامرز محبوبی روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: از ابتدای فروردین ۹۸ تا پایان آذر واحدهای صنعتی استان سمنان با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۱۷۰ میلیارد ریالی پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در این مدت، سرمایه‌گذاری بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال برای واحدهای صنعتی اخذکننده جواز تاسیس با اشتغال ۴۱ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: یک هزار و ۷۷۵ مجوز صنعتی از ابتدای سال تا پایان آذر در این استان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳۳ واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری و یک هزار و ۶۴۲ واحد نیز جواز تاسیس در استان سمنان دریافت کردند.

فرامرز محبوبی با اشاره به وضع موجود صنعت سمنان، تصریح کرد: پایش‌ها از واحدهای تولیدی این استان بیانگر فعالیت یک هزار و ۸۱۲ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۵۵ هزار میلیارد ریال است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: بیش از ۵۵ هزار نفر در واحدهای صنعتی این استان مشغول به فعالیت هستند.

در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه اشتغال ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان سمنان پرداخت شده است و ۲۶۸ واحد تولیدی این استان در بخش صنعت و معدن و کشاورزی از تسهیلات رونق تولید و اشتغال بهره‌مند شدند.