گردشگری و توریسم

نتانیاهو مدعی کاهش دولت‌های مخالف تل‌آویو شد

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، بنیامین نتانیاهو در توئیتری که در سایت وزارتخارجه این رژیم منتشر شده ادعا کرده که شمار کشورهایی که خواهان رابطه با اسرائیل نیستند از انگشتان یک دست تجاوز نمی کنند.

وی افزود: ما با کشورهایی تماس داریم که در گذشته حتی رویای همکاری با آنها را هم نمی دیدیم، اما در حال حاضر بسیاری از آن‌ها با ما همکاری می کنند.

نتانیاهو ادعا کرد: ما در حال حاضر در یک شکوفایی سیاسی، اقتصادی، عملیاتی و نظامی بی نظیر بسر می‌بریم.

بر اساس گزارش خبرگزاری معا، این نخستین بار نیست که نتانیاهو روابط عربی-اسرائیلی را تبلیغ می کند.

سال ۲۰۱۹ با حوادثی درباره عادی سازی روابط با این رژیم همراه بود، از جمله برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین که ماه ژوئن تحت نظارت واشنگتن و برای اعلام «معامله قرن» برگزار شد و در آن شماری از کشورهای عربی از جمله مصر، اردن و مغرب شرکت کردند.

رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس  جمهوری آمریکا با حمایت این کشور روابط غیر رسمی با دولت های عربی ایجاد کرده است. کشورهای عربی متحد آمریکا در خاورمیانه مانند امارات، عربستان و بحرین نیز به صورت علنی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال کرده اند.

رژیم صهیونیستی تاکنون سعی کرده با روش های مختلف روابط خود با کشورهای عربی را به سمت عادی سازی سوق دهد؛ از میان کشورهای عربی تنها مصر و اردن با اسرائیل روابط رسمی دارند.

رژیم آل خلیفه ماه گذشته نیز میزبان خاخام های سرزمین های اشغالی در کنفرانس بحرین با عنوان «آزادی های دینی» در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.

همچنین امارات میزبان رژیم صهیونیستی در نمایشگاه بین المللی اکسپو در دوبی خواهد بود.