گردشگری و توریسم

۳.۴ میلیارد تومان به مددجویان سیل‌زده بهزیستی سیستان و بلوچستان پرداخت شد

وحید قبادی‌دانا در سفر یک روزه به چابهار عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان شامل چابهار، کنارک، دلگان، فنوج، قصرقند و نیکشهر گرفتار سیل شده است که سازمان  بهزیستی بلافاصله پس از وقوع این حادثه به کمک مددجویان زیرپوشش شتافت.

وی با اشاره به سفر امروز خود به چابهار افزود: در این سفر از منطقه سیل زده دشتیاری از جمله عورکی بازدید و با شماری از خانوادهای مددجو دیدار و گفت‌وگو شد.

رییس سازمان بهزیستی گفت: ۵۵۰۰ خانوار روستایی زیرپوشش این سازمان گرفتار سیل شده اند که به منظور کمک رسانی به این عزیزان معادل ۲ ماه مستمری از ۳۵۰ هزار تا بیش از یک میلیون تومان به حساب آنان واریز شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این،  ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار که پشت نوبت بودند زیرپوشش قرار گرفته و معادل ۲ ماه مستمری به آنان پرداخت شد.

قبادی دانا با اشاره به کمک های این سازمان برای بازسازی منازل تخریب شده مددجویان گفت: علاوه بر کمکهای دولت و بنیاد مسکن، از سوی سازمان بهزیستی به هر خانوار روستایی برای بازسازی خانه های تخریب شده ۱۵ میلیون تومان و به خانواده های شهری ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات زیر ساختی این استان مقرر شد مرکز شبانه روزی سالمندان در چابهار و مرکز بیماران مزمن  در ایرانشهر ایجاد شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تیم های اورژانس اجتماعی از روزهای نخست سیل، در مناطق سیل زده فعال شدند.

وی اظهار داشت: علاوه بر کمکهای نقدی ۲ هزار تخته پتو، سه هزار قلم پوشاک گرم، ۴۲۰ عدد چادر، چهار هزار متر موکت، هفت هزار بسته موادغذایی، ۲۰ هزار قوطی کنسرو، ۲۰ هزار بسته بهداشتی، ۹۰۰ عدد فانوس و اقلام دیگری چون برنج، روغن، خرما، شیرخشک بین مددجویان سیل زده توزیع شده است.

قبادی دانا گفت: همچنین ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان کمکهای نقدی جمع آوری شده بین سیل زدگان توزیع شد.

بارندگی های سیل آسا ۲۰ تا ۲۲ دی ماه در سیستان و بلوچستان سبب طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، تخریب زیر ساختها، خسارات فراوان به اراضی کشاورزی، راهها، آب و برق و منازل مسکونی روستاییان جنوب این استان وارد شده است.