گردشگری و توریسم

اولین محموله کمک‌های ورزشکاران تهران برای مناطق سیل‌زده ارسال شد

رضا گلمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین نشست جمع آوری کمک های غیر نقدی توسط مدیران شهرستانی و حوزه های ورزشی استان برگزار شد که اولین محموله در قالب سه کامیون از طریق سازمان هلال احمر به مناطق سیلزده ارسال شد.

وی با بیان اینکه ورزشکاران استان بیش از یک میلیارد تومان در این امر خیرخواهانه مشارکت داشتند افزود: اولین محموله در قالب اقلامی از جمله پتو، آب آشامیدنی، لباس، چادر و کنسرو، مواد بهداشتی، آرد و مواد غذایی بود که امروز ارسال شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به اینکه با توجه به بارش های سنگین و وقوع سیل در سیستان و بلوچستان نیاز است تا این کمک ها هر چه زود تر در اختیار هم‌وطنان قرار گیرد گفت: در این طرح مشارکتی ادارات شمالغرب، شمالشرق، جنوبشرق، جنوبغرب و شهرستان های استان کمک کردند.

به گزارش ایرنا، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.