اخبار گردشگری

نمایشگاهی بی واسطه از هنرهای دستی زنان ترکمن برپا شد

نمایشگاهی بی واسطه از هنرهای دستی زنان ترکمن استان گلستان از طریق خیریه ترکمن آرکا در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپا شده است.

نمایشگاه آثار تولیدات زنان هنرمند روستایی ترکمن استان گلستان از طریق خیریه ترکمن آرکا برای فروش مستقیم در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

آثار این نمایشگاه شامل انواع نمد، گلیم، پارچه های دست بافت، سوزن دوزی، کوسن، رومیزی، کیف و مانتوهای سنتی ترکمن و غیره است.

وحیده نوری زاده مدیر این نمایشگاه دراین باره گفت: «من و همسرم از سال 95 با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، کار اشتغال زایی برای زنان روستاهای استان گلستان را شروع کردیم.»

بر همین اساس زنان توانمند روستاهای شهرستان های گمیشان در حوزه گلیم بافی، مراوه تپه در حوزه نمدمالی و کلاله در حوزه پارچه بافی را شناسایی کرده و با کمک خیرین امکانات اولیه در اختیار آن ها قرار دادیم تا بتوانند از طریق تولید آثار صنایع دستی شهرستان خود به درآمد برسند و روی پای خود بایستند.

نوری زاده با بیان این که این آثار را از طریق خیریه از آن ها خریداری می کنیم، خاطرنشان کرد: «سعی ما این است که صفر تا صد درآمد این هنرمندان به خودشان اختصاص یابد. خیریه ما هزینه تحصیلی، درمان و بسته های غذایی به افراد تحت پوشش خود می دهد ولی به شرط اینکه خود این افراد از طریق کار در حوزه های هنری صنایع دستی بتوانند به اقتصاد خانواده شان کمک کنند.»

اکنون 500 هنرمند تحت پوشش حمایت خیریه ترکمن آرکا هستند. برند تولیدات این زنان روستایی را شرکت تعاونی صنایع دستی و گردشگری آلتین چاقی ترکمن نام گذاری می کند. این تعاونی آثار این هنرمندان را به فروش مستقیم می رساند و سود حاصل از آن را به خودشان کمک می کند.

نوری زاده در پایان خواستار حمایت بیشتر نهادهای دولتی برای برگزاری نمایشگاه های این خیریه در مکان های مختلف تهران شد تا از این طریق زنان روستایی نیازمند مورد حمایت قرار گرفته و بتوانند آثار خود را به صورت مستقیم و بی واسطه در معرض دید علاقه مندان بیشتری قرار دهند.

نمایشگاه آثار زنان روستایی استان گلستان از شنبه 28 دی 98 تا چهارشنبه 2 بهمن 98 از ساعت 8 تا 16 در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میزبان عموم علاقه مندان است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.