گردشگری هنری, گردشگری و توریسم

شهرداری تبریز برنامه گردشگری برای دانش‌آموزان اجرا می‌کند

علی مدبر روز یکشنبه در  نشست مشترک با مدیران نواحی آموزش و پرورش شهرستان تبریز، بر تعامل و مشارکت بین بخشی میان شهرداری و آموزش پرورش جهت افزایش غنای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه تاریخی فرهنگی تبریز تاکید و اضافه کرد: شهرداری منطقه ۸ تبریز آمادگی کامل برای اجرای تورهای تاریخی و فرهنگی برای دانش آموزان را دارد.

وی اظهار داشت: استفاده حداکثری از پتانسیل فرهنگی و اجتماعی شهر تنها راه استفاده بهینه از امکانات تبریز است و شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی باید حلقه واسط و پیونددهنده مراکزی باشد که وظیفه اصلی خود را فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان می‌دانند و در این مسیر آموزش و پرورش و شهرداری وظیفه مشترکی دارند که باید با تعامل و همکاری آن را به انجام برسانند.

مدبر اضافه کرد: مسیرهای مختلف گردشگری در سطح منطقه ۸ شهرداری تبریز تعیین شده که می‌تواند مورد گردش تاریخی و علمی دانش‌آموزان و اولیای آنها قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مسابقات مختلف در سطح مدارس برای ارتقای سطح آموزش شهروندی دانش‌آموزان، ادامه داد: شهرداری منطقه ۸ فرهنگی تاریخی تبریز بستری برای انجام همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مدارس است.

مدبر با تشریح چشم‌انداز های  فرهنگی – هنری منطقه ۸ و تاکید بر ظرفیت‌های گردشگری اماکن تاریخی شهر تبریز، خواستار برگزاری جلسه‌ای تخصصی‌تر برای تبیین نحوه مشارکت و تعامل نواحی مختلف آموزش و پرورش و شهرداری تبریز شد.

در این جلسه، مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش تبریز نیز با تشریح ظرفیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش، انجام مشترک برنامه‌های مختلف را باعث غنی‌تر شدن این برنامه‌ها دانست و افزود:  وضعیت نیروی انسانی و پژوهشی ناحیه یک تبریز به شکلی است که آمادگی دارد در سطح ملی به برگزاری همایش و تولید محتوا اقدام کند و در صورت مشارکت شهرداری می‌توان قدم‌های بزرگی در این راه برداشت.

حجت‌الاسلام جواد لطف‌اله‌پور، برگزاری همایش ملی آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی را از برنامه‌هایی اعلام کرد که می‌تواند با مشارکت این دو نهاد اجتماعی برگزار شود.

وی جذب سرمایه‌گذاری برای ایجاد فضاهای آموزشی در سطح منطقه، فعالیت فرهنگی مدارس در فرهنگ سراها و برگزاری برنامه های فرهنگی شهرداری برای دانش‌آموزان را از دیگر موارد همکاری بین ناحیه یک آموزش و پرورش و شهرداری منطقه ۸ تبریز برشمرد.