گردشگری و توریسم

امام جمعه دماوند: حضور آمریکا در منطقه موجب بحران و اختلاف است

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به سالروز شهادت فدائیان اسلام اظهار داشت: شهید نواب صفوی از شخصیت هایی است که تاثیر شگرفی در شخصیت رهبر معظم انقلاب داشته است.

وی با بیان اینکه شخصیت رهبر معظم انقلاب معجونی از شعور انقلابی شهید مطهری و شور انقلابی شهید نواب صفوی و خلاصه ای از شخصیت جامع و جذاب امام خمینی (ره) است، افزود: مقام معظم رهبری اسلام شناس و روشنگری اصلاح طلب و مبارزی انقلابی و جهادی است.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: ملت ایران آمریکا را شیطان بزرگ و طاغوت اعظم می داند زیرا ایران انقلابی و آمریکای مستکبر، نماد عینی مقابله جبهه اسلام و کفر و تقابل حق و باطل است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی اضافه کرد: تا زمانی که مسئولین آمریکایی دست از استکبار و دشمنی برندارند ما هم از مقابله با آنان دست برنخواهیم داشت و ما برای مواجهه با دشمن دلایل قرآنی فقهی و تجربه تاریخی داریم.

وی با بیان اینکه آمریکا در طول سالهای قبل ضربه های فراوانی به اسلام و مسلمین زده است، به دوران قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: آمریکا در ترورها، جنگ های تحمیلی و ساختگی در منطقه و جهان دست پلیدش به خون شهدا آغشته شده است و یکی از نیروهایی که در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب در مقابل آمریکا ایستاده و آنها را عصبانی کرده است، سپاه است.

امام جمعه دماوند با اشاره به سخن امام خمینی (ره) درخصوص اینکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود، بیان داشت: بعد از عملیات موشکی ایران علیه آمریکا در پایگاه نظامی عین الاسد، اتفاق تلخ سقوط هوایپما مردم و رهبری را ناراحت کرد و همه با خانواده معظم شهدا همدردی کردند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی مقصر اصلی بوجود آمدن شرایط جنگی و بروز این حوادث را آمریکا دانست و گفت: مردم ایران با درک صحیح از شرایط حساس بوجود آمده وحدت خود را حفظ خواهند کرد و به دشمنان اجازه سوء استفاده نخواهند داد.

خطیب جمعه دماوند با بیان اینکه دشمن از تشییع جنازه میلیونی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و یارانش که نماد جبهه مقاومت بودند، عصبانی است، افزود: دندانهای به هم فشرده و غیظ آلود دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی بعد از این وحدت مثال زدنی به وضوح پیداست و در این میان حضور سفیر بی شرم انگلیس خبیث برنفرت مردم ایران از استعمار پیر افزوده است.

وی تصریح کرد: برخی هنرمندان خدمات چهل ساله نظام را فراموش کردند و تحت تاثیر دشمنان اعلام می دارند که در فلان جشنواره شرکت نمی کنند یا دیگر با صدا و سیما همکاری نخواهند کرد؛ در حالی که صدا و سیما تقصیری نداشت زیرا از چیزی خبر نداشت.

خطیب جمعه دماوند یادآور شد: اینجا است که باید حق و باطل را درست تشخیص دهیم زیرا برخی با یک غوزه سردیشان می کند و با یک مویز گرمی؛ در نهایت آن کسی که پای نظام و انقلاب و رهبری و شهدا ایستادگی می کند و یا سرد و گرم کشور را می سازد شما مردم هستید.