گردشگری و توریسم

کره شمالی از آمریکا به دلیل ندادن حق عضویت در سازمان ملل انتقاد کرد

این نشریه روز جمعه در مطلبی خاطر نشان کرد آمریکا در دو سال گذشته باید حق عضویت خود به مبلغ حدود یک میلیارد دلار را به این سازمان پرداخت می کرده اما از این تعهد خود سر باز زده است.

این روزنامه افزوده است  آمریکا مسلما به دلایل اقتصادی دست به چنین کاری نزده است بلکه کشوری که میزبانی سازمان را در اختیار دارد بنا به انگیزه های سیاسی چنین کاری کرده است.

گزارش تصریح کرده است آمریکا در واقع با پرداخت نکردن حق عضویت خود می خواهد این سازمان را مجبور کند که از واشنگتن حرف شنوی داشته باشد و در مسیر سیاست های این کشور حرکت کند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم می نویسد کره شمالی به دلیل آنچه تحریم های سرسختانه آمریکا و برخی کشورهای دیگر و سازمان ملل دانسته، نتوانسته است حق عضویت خود را پرداخت کند.

کره شمالی از سوی آمریکا بشدت تحت فشار است تا تسلیحات اتمی خود را به علاوه موشک های بالستیک دوربرد تسلیم کند بانک های این کشور تحت تحریم هستند و راهی برای پرداخت هزینه عضویت برای این کشور نیست.

رادیو کره شمالی نیز در گزارش جدید خود از آمریکا به دلیل استقرار واحدهای نظامی و تسلیحاتی در کره جنوبی انتقاد کرده و افزوده است که واشنگتن در لوای گفت و گو در حال انتقال تسلیحاتش به منطقه است.

هری هریس سفیر آمریکا در کره جنوبی نیز برای اینکه این کشور را تحت فشار قرار دهد و مانع روابط قوی تر میان دو کره شود به کره جنوبی هشدار داده است که اگر به دنبال بسط مناسبات تجاری و اقتصادی با کره شمالی باشد ممکن است مشمول تحریم ها شود.

پیش از این مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی گفته بود که اعزام تورهای گردشگری خصوصی به کره شمالی در تضاد با تحریم ها نیست اما هریس گفت که کره جنوبی برای اقدامات مرتبط با بسط روابط با کره شمالی باید با واشنگتن رایزنی کند.

آمریکا حاضر به کاهش فشارهای اقتصادی و تحریم ها علیه کره شمالی نیست و برای همین از توسعه روابط تجاری دیگر کشورها با کره شمالی جلوگیری می کند.