گردشگری و توریسم

مشکلات واحدهای تولیدی لرستان با بانک ها پیگیری می شود

به گزارش ایرنا، سعید رازانی شامگاه چهارشنبه در جلسه با سرمایه گذاران واحدهای اقتصادی بزرگ لرستان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: اعلام جرم بر علیه واحدهای تولیدی باعث ایجاد گرفتاری های مضاعف برای انها می شود.

وی  با اشاره به تلاش مسوولان مربوطه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی لرستان گفت: واحدهای تولیدی موفق تجارب خود را در اختیار دیگر واحدهای تولیدی قرار دهند و با تعامل مانع از ایجاد مشکلات در دگیر واحدهای تولیدی استان شوند.

مسوول حقوقی دادگستری لرستان نیز گفت: شعبه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در دادگستری وجود دارد و بیشترین پرونده های مطرح شده مربوط به واحدهای تولیدی است که تسهیلاتی را دریافت کردند و بانک ها نسبت به مصادره وسایل اقدام می کنند.

حسین رضا دلفان افزود: در این راستا باید نسبت به آزادی وسایل واحدهای تولیدی استان به ویزه واحدهای دچار مشکلات اقتصادی اقدام شود.

وی اظهار داشت: برخی بانک ها نیز بدهی های سنگینی برای واحدهای تولیدی اعلام می کنند و میزان تعیین شده براساس نرخ مصوب نیست و نرخ سود را به روز محاسبه می کنند.

وی ادامه داد: استفاده از بخشودگی ها در سیستم بانکی پیش بینی شده اما بانک های عامل پذیرای این بخشودگی ها نیستند در حالیکه باید از واحدهای تولیدی فعال حمایت کرد.

دلفان با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید مورد حمایت قرار گیرند گفت: تاکنون حتی  یک مورد بازداشتی از واحدهای تولیدی استان ثبت نشده است و انتظار میرود هیچ وسایلی از واحدهای تولیدی استان به مزایده نگذاشته شده است.