گردشگری و توریسم

فرماندار: حدود ۹۰ درصد اعتبار طرح‌های سرمایه‌گذاری ملایر جذب شد

قدرت الله ولدی روز چهارشنبه در جلسه اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر افزود: مدیران باید برای تحقق این میزان تعهد شهرستان تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال باید به تعهدمان در سند راهبردی شهرستان عمل کنیم بیان کرد: تمامی مجموعه شهرستان باید برای رونق تولید، اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری و تسهیلات اشتغالزایی تلاش کنند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه در برخی حوزه‌ها در پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری موانع و مشکلاتی وجود دارد افزود: در هفت دستگاه‌ اجرایی تیم‌هایی را مشخص کردیم تا مشکلات هر بخش را به صورت شفاف بررسی کنند.

ولدی ضمن ابراز گلایه از نحوه عملکرد بانک‌های عامل در عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: در پذیرش وثیقه و ضمانت بانکی، روسای بانک‌ها نگاه مثبتی داشته باشند.

وی ادامه داد: از ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی ملایر ۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده است که بیشترین پرداختی را نسبت به سایر شهرستان‌های استان داشتیم.

معاون استاندار همدان بیان کرد: طبق آمار ارایه شده ۳۲ طرح جهاد کشاورزی با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جمله ۶ طرح گلخانه، ۲ طرح گیاهان دارویی، ۲ طرح دامداری و هشت طرح صنعتی در بانک در دست اقدام است که باید تعیین تکلیف شود.

ولدی ادامه داد: چهار طرح با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان، ۶ طرح با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ و همچنین ۲ طرح با چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل بازسازی و نوسازی در حوزه صنعت و معدن در دست اقدام است.

وی گفت: در حوزه اشتغال روستایی نیز در میراث فرهنگی، صنعت و معدن و دستگاه‌های حمایتی ۵۵ طرح در سامانه کارا با هفت میلیارد تومان اعتبار ثبت نام کرده اند.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه مدیران باید از این فرصت برای جذب تسهیلات اشتغال و سرمایه‌گذاری استفاده کنند افزود: حرکت ما در جذب تسهیلات باید رو به جلو باشد.

توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان

۷۶ طرح فراز در ملایر بررسی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نیز گفت: در حوزه اشتغال روستایی در کل استان ۳۶۹ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که از این رقم ۳۴۹ میلیارد تومان معادل حدود ۹۵ درصد آن جذب شد.

احمد توصیفیان افزود: از این رقم ۵۴ میلیارد تومان آن به شهرستان ملایر اختصاص یافت که حدود ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای ملایر در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۷ درصد از این مبلغ پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بیان کرد: ۷۶ طرح مختص طرح فراز با چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و چند طرح دیگر در حوزه صنعت در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تعیین تکلیف شد.

توصیفیان افزود: تلاش ما بر این است تا صد درصد تسهیلات این شهرستان جذب شود و بتوانیم در مرحله پنجم پرداخت تسهیلات اشتغال را جذب و به این شهرستان اختصاص دهیم.