گردشگری و توریسم

مسیر توسعه کشور از آموزش نیروی انسانی می‌گذرد

مجتبی زینی وند عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش در جمع موسسان مدارس غیرانتفاعی قزوین که در سالن تربیت معلم شهید رجایی برگزار شد، افزود: مهم ترین رسالت ما در آموزش و پرورش تقویت خدا باوری، علم آموزی و آموزش مسوولیت پذیری است.

این مسوول گفت: همه می دانیم که بدون یک آموزش و پرورش پویا نمی توان به رشد و توسعه در ابعاد مختلف دست یافت.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش‌ و پرورش فقط تعلیم و آموزش نیست، بلکه مهم‌ترین کارکردها و ماموریت های دستگاه تعلیم و تربیت مربوط به حیطه تربیت و رشد شخصیت دانش آموزان است.
وی اضافه کرد: مهم ترین وظیفه ما تربیت نیروی انسانی و جهت دهی به آنها برای رساندن کشور به مراتب رشد و توسعه در سطوح عالی و در همه ابعاد است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش در جامعه یک نکته اساسی و کلیدی به شمار می رود، گفت: آینده خوب از آن جامعه‌ای است که نظام آموزشی آن بتواند نیروها را به بهترین شکل آموزش و سامان دهد.

این مسوول گفت: سرمایه گذاری در حوزه آموزش مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در هر جامعه است و هر کشوری که در این مسیر وارد شده در تمام ابعاد رشد پیدا کرده است.
زینی وند با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و نهادهای مردمی در پیشبرد اهداف آموزشی کشور، افزود: در هیچ جای دنیا تمام هزینه‌های آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست و ۷۰ درصد هزینه‌ها از آن آموزش و پرورش بوده و برای تامین سایر هزینه ها از مشارکت مردم استفاده می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت مقدم بر توسعه است،افزود: اگر فهم مشارکت و تعریف آن بین همه مدیران اجرایی کشور و مردم ایجاد شود نتایج خوبی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.
زینی وند خاطرنشان کرد: اموزش و پرورش مردمی و همگانی باید به یک دغدغه همگانی تبدیل شود.