گردشگری و توریسم

استاندار سمنان: نامزدهای انتخابات برای کسب آرا دولت را تخریب نکنند

علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در ششمین نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) افزود: گروه‌های سیاسی در جلوگیری از تبدیل فضای انسجام و اتحاد به فضای دوقطبی یا چند قطبی کمک کنند.

وی بیان کرد: فضای انتخابات باید تبدیل به فضایی آرام شود و مردم نیز وارد دوقطبی‌های صوری نشوند.

استاندار سمنان ادامه داد: تنها چهار نماینده از این استان وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند بنابراین نامزدهای انتخاباتی حرف‌های غیراجرایی و تفرقه‌آمیز نزنند تا در صورت برگزیده نشدن، برایشان روسفیدی باقی ماند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی باشد، تصریح کرد: اعضای شورای تامین و نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی فضاها را کنترل و در برگزاری انتخاباتی در فضای آرام کمک کنند.

انتخابات رقابتی منتج به افزایش مشارکت مردم

آشناگر خاطرنشان کرد: در مرحله اول توسط هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۲ نفر عدم احراز صلاحیت و چهار نفر انصرافی داشتیم و در مرحله نظارت شورای نگهبان نیز ۱۱ نفر انصراف دادند.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی رد و عدم احراز صلاحیت‌های نامزدها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته، اضافه کرد: ۳۸ نفر معادل ۲۶.۶ درصد رد صلاحیت و ۵۲ نفر معادل ۳۶.۴ درصد عدم احراز صلاحیت در این دوره انتخابات مجلس در استان سمنان به ثبت رسید.

استاندار سمنان یادآور شد: شورای نگهبان فرصت بیشتری به افرادی که دارای ایده و نظرهای متفاوت برای اداره بهتر کشور هستند، بدهد تا به صحنه رقابت انتخابات برگردند.

وی ابراز داشت: مشارکت حداکثری که شاخص دلبستگی مردم به نظام است، در نتیجه انتخابات رقابتی شکل می‌گیرد.

آشناگر افزود: نگاه‌ها و ایده‌های متفاوت در صحنه انتخابات برای این استان مفید است.

خروج آمریکا ریشه کنی فساد و جنایت در منطقه را بدنبال دارد

آشناگر با اشاره به ترور دولتی کشور مدعی دموکراسی در جهان، بیان کرد: شهادت سردار سپهبد سلیمانی و همراهانش توسط آمریکا مصداق واقعی جنایت جنگی است و مطالبه مردم، مقام معظم رهبری و نیز مقاومت پاسخ به اقدام وقیحانه این کشور به عنوان قصاص بود.

وی تصریح کرد: پاسخ ندادن به اقدام آمریکا سبب تبدیل شدن به یک رویه خطرناک از سوی این کشور و به خطر افتادن صلح و امنیت جهانی بود.

استاندار سمنان گفت: جمهوری اسلامی ایران اولین دولتی است که به پایگاه آمریکا حمله کرده و مسوولیت آن را نیز پذیرفت و این اقدام هیمنه این کشور جنایتکار را درهم شکست.

سمنان آمادگی کمک به سیل زدگان سیستان را دارد

آشناگر با اشاره به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان یادآور شد: این استان آمادگی همکاری و کمک به سیل‌زدگان سیستانی را دارد.