گردشگری و توریسم

صلاحیت ۲۶ داوطلب نمایندگی مجلس در بروجرد تایید شد

عبدالرحیم رحیمی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: بعد از ثبت نام اولیه از ۷۵ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان ۲ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۲ نفر نیز رد و در نهایت صلاحیت ۶۹ نفر تایید و معرفی شدند.

وی افزود: از بین ۶۹ نفر تایید و معرفی شده به شورای نگهبان صلاحیت ۲۶ داوطلب تایید و مابقی یعنی ۴۳ نفر یا صلاحیت آنها تایید نشده و یا اینکه صلاحیت آنها احراز نشده است.

فرماندار بروجرد بیان کرد: از بین ۴۳ نفر نیز صلاحیت ۲۱ نفر احراز نشد( احراز نشدن صلاحیت یک نفر بعبارتی یک نوع رد شدن محترمانه است) و ۲۲ نفر رد صلاحیت شدند.

رحیمی اضافه کرد: همه این۴۳ نفر که یا احراز صلاحیت نشدند یا صلاحیت آنها تایید نشده است اجازه اعتراض دارند و در نهایت لیست نهایی داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید شده است در تاریخ ۲۲ بهمن ماه اعلام رسمی خواهد شد.

وی ادامه داد: داوطلبانی که در تاریح ۲۲ بهمن ماه نام آنها بعنوان کسانی که صلاحیت آنها تایید شده باشد بعنوان نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند و از تاریخ ۲۴ بهمن به مدت یک هفته اجازه تبلیغات دارند.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: در مجموع ۲۴۳ صندوق در شهرستان بروجرد به منظور رای گیری در نظر گرفته شده است که به ازای هر صندوق حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ نفر از اجرایی و نظارت حضور دارند.

رحیمی گفت: از مجموع ۲۴۳ صندوق بروجرد، تعداد ۳۳ صندوق مربوط به اشترینان است.

فرماندار بروجرد در خصوص احتمال برگزاری انتخابات بصورت تمام الکترونیک افزود: در این خصوص ۲ برنامه پیشنهاد شده است یکی اینکه ۱۱ استان از مجموع تمام  استان های کشور که تک نماینده هستند انتخاب شده اند تا در تمام شهرستان های آنها انتخابات بصورت تمام الکترونیک برگزار شود که در این صورت بروجرد و لرستان را شامل نمی شود چون شهرستان های بروجرد و خرم آباد لرستان بیشتر از یک نماینده دارند.

وی اظهازداشت: برنامه پیشنهادی دیگر این است که ۱۴۰ شهرستان کشور انتخاب شده اند تا برگزاری انتخابات در آنها بصورت کاملا الکترونیکی باشد که بروجرد در شمار این ۱۴۰ شهرستان قرار دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه این پیشنهادها در دست بررسی قرار دارند و هنوز تایید نهایی نشده اند، گفت: در بروجرد آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات بصورت تمام الکترونیک وجود دارد و برگزاری انتخابات به این شیوه علاوه بر اینکه راحت تر است احتمال خطای آن نیز کم است.