اماکن دیدنی ایران

پارک چیتگر و دوچرخه‌سواری، دریاچه چیتگر و قایق‌رانی


چارتر

گشت‌وگذار در جاهای دیدنی تهران برای شهروندان این کلان‌شهر و مسافران آن بدون شک جذاب خواهد بود. در تمام چهار جهت جغرافیایی تهران، جاذبه‌هایی برای تفریح و ثبت خاطرات شیرین وجود دارد که هر گردشگری را سرگرم خواهد کرد.

پارک چیتگر یکی از جاذبه‌های سرسبز تهران در ناحیه غرب پایتخت است که در مسیر آزادراه تهران-کرج واقع شده است. دریاچه چیتگر نیز در شمال این پارک جنگلی چند سالی است که اضافه شده تا جذابیت این منطقه از پایتخت را دوچندان کند. در این‌جا نگاهی اجمالی به پارک چیتگر و قسمت شمالی آن یعنی دریاچه چیتگر خواهیم داشت. اما اگر سری به راهنمای گردشگری نابرو بزنید، می‌توانید به اطلاعات کامل این دو جاذبه تهران دسترسی داشته باشید.

پارک چیتگر، طبیعتی جنگلی در پایتخت
پارک چیتگر یکی از مناطق وسیع و سرسبز تهران که از گذشته تا به امروز در بین تهرانی‌ها بسیار محبوب بوده و آخر هفته‌های بسیاری با رفتن به این پارک جنگلی پرخاطره شده است. رانندگی در پیچ‌وخم جاده پارک چیتگر، شما را به یاد جاده‌های جنگل‌های شمال کشور می‌اندازد. در میان انبوه درختان این جنگل تهرانی، آلاچیق‌ها و نیمکت‌هایی برای استراحت خواهید دید که در روزهای تعطیل معمولاً پر هستند.
در ارتفاعات پارک چیتگر، هوای به نسبت تمیزتری را در پایتخت تجربه خواهید کرد. یکی از لذت‌های گشت‌وگذار در پارک چیتگر، نشستن در ارتفاعات آن و خوردن یک ناهار خوشمزه در جمع دوستان و خوانواده است. برای صرف غذا می‌توانید از سکوهایی که در بعضی از قسمت‌های پارک چیتگر وجود دارد استفاده کنید و روی آن زیراندازی برای نشستن پهن کنید. اگر هم دوست داشتید می‌توانید روی زمین سبز جنگل زیراندازتان را پهن کنید و از خوردن غذا در میان درختان بلند و سرسبز لذت بیشتری ببرید. برای اطلاع بیشتر از پارک چیتگر، پیشنهاد می‌کنیم که از راهنمای گردشگری نابرو استفاده کنید تا از جزئیات آن با خبر شوید.

دوچرخه‌سواری در پارک چیتگر
پارک جنگلی چیتگر به پیست دوچرخه‌سواری خود معروف است و از گذشته این پارک پاتوق عاشقان این ورزش مهیج بوده است. دوچرخه‌سواری در میان درختان سبز جنگلی بدون شک جذاب خواهد بود. از دیگر بازی‌های ورزشی پارک چیتگر می‌توان به پینت بال اشاره کرد. راهنمای گردشگری نابرو اطلاعات خوبی از امکانات ورزشی و تفریحی این پارک در اختیارتان قرار می‌دهد.

دریاچه چیتگر در شمال پارک جنگلی
در شمال پارک جنگلی چیتگر، دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس واقع شده که بیشتر افراد آن را با نام دریاچه چیتگر می‌شناسند. دریاچه چیتگر نزدیک به ۱۳۰ هکتار وسعت دارد و منبع تأمین آب آن رودخانه کن است. به غیر از سطح آبی دریاجه چیتگر، ۱۲۰ هکتار به قسمت خشک این منطقه اختصاص داده شده تا مراکز تفریحی و رفاهی در آن احداث شود.
در مجموعه دریاچه چیتگر شما فرصت این را خواهید داشت که قایق‌سواری را تجربه کنید. ناگفته نماند که اگر اهل ورزش آرامش‌بخش ماهیگری هستید، دریاچه چیتگر فرصت خوبی را برایتان فراهم کرده است. همچنین در مجموعه دریاچه چیتگر امکان دوچرخه‌سواری هم برای شما وجود دارد.

مرکز تفریحی بام لند در کنار دریاچه چیتگر
در شرق دریاچه چیتگر، مرکز خرید مدرن و زیبایی با نام بام لند به آن اضافه شده که لذت رفتن به دریاچه را بیشتر کرده است. بام لند مجموعه‌ای از برندهای مطرح دنیا و شعبه‌هایی از کافه‌ها و رستوران‌های معروف است. این قسمت از مجموعه دریاچه چیتگر به زیبایی طراحی شده‌اند و یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. بدون شک در روزهای آخر هفته جمعیت بالایی را در این منطقه خواهید دید. در بام لند فرصت این را خواهید داشت که علاوه بر خریدگردی، در رستوران‌ها و کافه‌های شیک آن استراحت کنید و از طعم‌های با کیفیت آن‌ها لذت ببرید. برای دست‌یابی به اطلاعات بیشتر در مورد دریاچه چیتگر و همچنین مرکز خرید بام لند، می‌توانید از راهنمای گردشگری نابرو استفاده بکنید.
اگر از شهروندان تهرانی هستید یا تصمیم گرفته‌اید که به این شهر سفر کنید، رفتن به پارک چیتگر و دریاچه مصنوعی آن را هرگز فراموش نکنید. برای آن که از دیگر جاهای دیدنی تهران مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم، سری به سایت نابرو، تجربه ناب گردش بزنید تا اطلاعات مفیدی در مورد جاذبه‌های پایتخت به‌دست آورید.