گردشگری و توریسم

استاندار فارس: هدف از برگزاری آیین دهه فجر، جذب حداکثری مردم است

عنایت الله رحیمی، شنبه در نشست ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در شیراز اظهار داشت: از دیگر اهداف برپایی جشن‌های دهه فجر، دفع حداقلی است به گونه‌ای که دایره وسیع انقلاب اسلامی گستردهتر شود. 

استاندار فارس افزود: همانگونه که پیشتر مردم برگزار کننده جشن‌های دهه فجر بودند اکنون نیز در این مورد نقش محوری بر عهده مردم است.

وی، با اشاره به اینکه ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای جذب جوانان به آرمان‌های انقلاب است، افزود: نیاز اصلی انقلاب، ایجاد امید و نشاط اجتماعی است و این مهم تنها در صورتی محقق خواهد شد که  جوانان خود را مسوول تحقق آرمان‌های انقلاب بدانند. 

استاندار فارس با تاکید بر این که زبان هنر یکی از روش‌هایی است که می‌توان با بهره‌گیری از آن توانمندی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را ارایه کرد، گفت: با وجود اینکه انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، دستاوردهای ارزشمندی داشته است اما هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته است آنها را تبیین کنیم. 

رحیمی، همچنین ضمن تاکید بر برگزاری جشنواره خدمت در دهه فجر، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در جشنواره خدمت یک شعبه داشته باشند و نسبت به ارایه خدمات بدون کاغذبازی‌های اداری (بورکراسی) اقدام کنند.

وی در مورد گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است، بیان داشت: این سند تعیین کننده راهبرد فعالیت‌های جمهوری اسلامی است.

رویکرد برنامه‌های دهه فجر، پاسخگویی به پرسش‌های مردمی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس هم در این نشست گفت: رویکرد اصلی برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، پاسخگویی به پرسش‌ها و دغدغه‌های مردمی است. 

حجت‌الاسلام محمد رضایی افزود: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین مشکلات فرا روی جوانان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و حل مشکلات مردمی از دیگر رویکردهای اصلی برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است. 

وی ادامه داد: محور اصلی برنامه‌هایی که امسال در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد با توجه به بلوغ انقلاب، گسترش فرهنگ انقلابی در جامعه و منطقه است. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس بیان کرد: همچنین پاسخگویی به پرسش‌های اساسی مطرح شده در فضای مجازی و حل شبهات ایجاد شده در این فضا از جمله موضوع‌هایی است که باید مورد توجه نیروهای انقلابی باشد. 

رضایی، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بیش از یک سال است که از بیان موضوع گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب گذشته است لیکن تا کنون اقدام قابل توجهی در این زمینه در جامعه رخ نداده است. 

او افزود: با توجه به حمایت قشرهای مختلف جامعه از جشن‌های مردمی دهه فجر، این دهه بهترین فرصت برای تبیین اهداف گام دوم انقلاب است.