گردشگری و توریسم

مرکل: تحقیقات درباره حادثه هواپیمای اوکراینی باید کامل شود

«آنگلا مرکل» روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در کاخ کرملین با بیان این‌که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ۱۷۶ نفر بیگناه کشته شدند، گفت: مقام‌های ایران امروز اعلام کردند که مسئولیت این حادثه را برعهده می گیرند و اشتباه بزرگ رخ داده است.

وی افزود: امیدواریم که عاملان این حادثه تحت پیگرد قرار گرفته و مجازات شوند. 

صدر اعظم آلمان گفت: در زمان حاضر مهم است که گفت وگوها درباره این حادثه انجام گیرد و تحقیقات بطور کامل صورت گیرد.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی خدمه جان باختند.

** برجام باید حفظ شود

صدراعظم المان گفت که اطمینان داریم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران باید حفظ شود و برلین و مسکو در این باره اتفاق نظر دارند.

وی ادامه داد: بر این باوریم که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.

مرکل خاطرنشان کرد: تمام امکانات دیپلماتیک باید بکار گرفته شود تا این توافق بین المللی (برجام) هر چند که کامل نیست، حفظ شود و تمام طرف‌های شرکت کننده در ان به تعهدات خود عمل کنند.