گردشگری و توریسم

۹۵ درصد راه‌های خراسان جنوبی متاثر از بارندگی است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی جعفر شهامت افزود: با فعالسازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، در روز گذشته و امروز ۲۳ باب راهدارخانه و ۶۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال شده‌اند.

وی گفت: ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نفر نیروی راهداری با استفاده از حدود ۷۵۰ تن شن و نمک به برف‌روبی ۵۵۰ کیلومتر راه‌های استان پرداختند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده به محض حصول اطمینان از وضعیت محورهای شریانی، برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری طی روز جاری و با کمک دهیاران و شهرداری‌ها انجام خواهد شد.

وی گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور، اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

شهامت همچنین به رانندگان توصیه کرد: با توجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند.

سامانه بارشی به صورت بارش برف و باران از دیروز (جمعه) در خراسان جنوبی فعال شد و تا فردا ادامه دارد.

تردد در برخی محورهای برف‌گیر استان با زنجیر چرخ امکانپذیر است.