گردشگری و توریسم

نیروهای امدادی و اداری نیکشهر به خدمات رسانی شبانه روزی مشغولند

ضیاءالحق هاشمزهی جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقدامات مناسب، تدابیر و تمهیدات لازم پیرامون اخطاریه جوی مدیریت بحران استان ظرف ۲۴ ساعت گذشته انجام و ٢ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیکشهر برای انجام بهتر کارها برگزار شده است.

وی بیان کرد: تعیین شیفت شبانه روزی در محل فرمانداری بمنظور پاسخگوئی لازم به مردم نیز انجام و  وضعیت عناصر عملکردی و دستگاه های عضو شورای بحران از حیث لجستیکی، منابع انسانی، سنجش میزان آمادگی، مدیریت و پیشگیری، کاهش آسیب و واکنش اضطراری در سطح  شهرستان نظیر هلال احمر، اداره برق، اداره راه، مخابرات و شهرداری های تابعه ارزیابی شده است.

وی افزود: ایجاد وحدت رویه و هماهنگی های بین سازمانی میان دستگاه های عضو مدیریت بحران برای خدمات رسانی شبانه روزی وجود دارد و امیدواریم کمترین حوادث را داشته باشیم و این بارندگی را به سلامت و رضایتمندی مردم از خدمات پشت سر گذاریم. 

فرماندار نیکشهر گفت: بررسی و منطقه بندی احتمال خطر در حوزهای تحت آسیب  نظیر دهستان چاهان و دهستان مخت بخش مرکزی، بخش آهوران ( با توجه به شرایط و استعدادپذیری سیلاب) نیز انجام و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین نظیر لودر، بولدزر، کامیون و بیل میکانیکی در مراکز بخش های بنت، لاشار ومرکزی بمنظور اتخاذ تدابیر و تمهیدات مدیریت بحران توسط بخشداران برای اولین بار تامین شده است.

هاشمزهی ادامه داد: پیش بینی انتقال مادران باردار به نزدیک ترین مراکز بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به بازگشائی دریچه های تحتانی سد خیرآباد به میزان ٢٠ درصد با رعایت کنترل ورودی آب حاصل از بارندگی و خروجی با هدف  پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش آب و سرریز شدن آن اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک آب سد در حال رهاسازی است.

رییس ستاد مدیریت بحران نیکشهر از آمادگی تمامی دستگاه های امدادو نجات و اورژانس و تامین تجهیزات و وسائل امدادی در مراکز بخش ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تعمیر ابنیه فنی و احداث قنوهای بتنی و دیوارهای حایل در مسیر جاده ترانزیت با هدف پیشگیری از ورود آب و ریزش سنگ ریزه‌ها به بستر جاده در زمان بارندگی بطول چهار کیلومتر در محور اصلی انجام شده است.

وی کنترل لحظه ای وضعیت بارندگی از طریق بخشداران و دستگاه های عضومدیریت بحران و ارائه راهبرد کارشناسی، اعلام هشدارهای جوی، با هدف آگاهی بخشی به جامعه هدف از طریق بستر فضاهای مجازی، لایروبی اراضی جذب آب ناشی از رهاسازی سد خیرآباد را از دیگر تمهیدات در مقابله با هرگونه خسارت از بارندگی ها و جاری شدن سیلاب عنوان کرد.

فرماندار نیکشهر تصریح کرد: هم اکنون کلیه عوامل راهداری  و پلیس راه و انتظامی در محور ترانزیتی چابهار به ایرانشهر با هدف ایمن سازی و روان سازی ترافیک حضور مستمر دارند.