اخبار گردشگری

گام بلند بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان جهت رونق گردشگری دریایی

سیستان و بلوچستان معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از برنامه های این اداره کل جهت رونق گردشگری دریایی در راستای مسئولیت های اجتماعی خبر داد.

عباس آذرپیکان شامگاه سه شنبه ۱۷ دی در نشست با رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس اداره پست چابهار که با موضوع چگونگی بالفعل کردن قابلیت های گردشگری دریایی برگزار شد، ضمن بر شمردن ظرفیت های گردشگری سواحل استان گفت: سازمان بنادر در راستای مسئولیت های اجتماعی و تحقق اهداف منشور حقوق شهروندی برنامه هایی را در دست اجرا دارد.
وی با اشاره به توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی به سواحل استان و انتخاب چابهار به عنوان سرفصل تعاملات شهر و بندر اظهار کرد: سازمان بنادر نیز در قالب مطالعات تعامل شهر و بندر در راستای رونق گردشگری دریایی در استان اقدام هایی را در دست اجرا دارد.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا زیر ساخت های گردشگری گواتر در شرق و درک در غرب چابهار به عنوان دو قطب سواحل استان در چهارچوب مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و به منظور رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و امنیت دریایی، به صورت هدفمند ایجاد می شود.

آذرپیکان افزود: احداث ۲ اسکله گردشگری در گواتر و بندر زرآباد که منشور پروژه های آن به سازمان ارسال و موافقیت اولیه نیز اخذ شده است گامی بلند جهت تغییر و تحول زیرساخت های گردشگری استان خواهد بود.
وی با بیان این که در ماه های آینده مطالعات احداث این ۲ اسکله گردشگری آغاز خواهد شد گفت: همچنین سازمان بنادر جهت مرمت، تعمیر و بهینه سازی ساختمان ها و بناهای تاریخی شهر چابهار که اطراف بندر واقع است برنامه هایی دارد.
عبدالحمید بلوچ زاده؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار نیز ضمن تقدیر از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به دلیل توجه ویژه به امور گردشگری دریایی و ایجاد مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی خواستار رونق بخشیدن به سفرهای دریایی داخلی و بین المللی شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.