گردشگری و توریسم

عملیات اجرایی فاز اول جاده لنده به تشان بهبهان آغاز شد

خیرالله خادمی روز  پنجشنبه در آیین اجرایی این طرح در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: قطعه اول این مسیر ترانزیتی و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه – دهدشت به طول حدود هشت کیلومتر و با اعتبار اولیه افزون بر ۴۶۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

وی گفت: تمامی مطالعات این محور مهم و شریانی نیز در سال ۹۸ انجام شد و این جاده هم اینک در ردیف پروژه های ملی و اولویت دار وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه و زیرساخت راه های کشور قرار گرفته است.

خادمی تصریح کرد: با اجرای این طرح مسافت ۱۰۰ کیلومتری جاده تشان – بهبهان به لنده با ۷۰ کیلومتر کاهش به ۳۴ کیلومتر می رسد.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح ، مسیر تردد به خوزستان، شهرستان کهگیلویه و مرکز استان با سهولت بیشتری برای مردم صورت می‌گیرد .

خادمی با اشاره به اینکه این طرح کریدور جنوب به شمال یعنی اتصال شهرستان‌های بهمئی، لنده به شهرهای پاتاوه و دهدشت است، افزود: این طرح  کد و ردیف اعتباری دارد و هر ساله نیز مبلغی برای توسعه تخصیص داده می‌شود.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.