اخبار گردشگری

۱۰ حقیقت جالب درباره سفر

زمین ما پر است از شگفتی ها و هیچ چیز بهتر از کشف این زیبایی ها نیست. دلایل زیادی برای سفر کردن به دور دنیا وجود دارد مانند آموختن، به چالش کشیدن خود و … در اینجا به بررسی چندین حقیقت در مورد سفر کردن می پردازیم که شاید برای شما هم جالب باشد.

۱. در سفرهای هوایی برای برقراری هرچه بیشتر آرامش مسافرین، چندین قانون وجود دارد تا بتواند این آرامش و امنیت سفر را برقرار کند. در سفرهای هوایی غذای خلبان و کمک خلبان متفاوت است تا اگر یکی از آنها دچار بیماری یا مسمومیت شد برای دیگری مشکلی پیش نیاید.

۲. اگر از پرواز و هواپیما می ترسید، باید گفت از نظر آماری مشخص شده که ایمن ترین راه برای سفر با هواپیما است.

۳. بیش از ۸۵۰ زبان در گینه نو وجود دارد و باعث شده که متنوع ترین کشور از نظر زبانی در دنیا باشد.

۴. آلمان بهشت افرادی است که عاشق رانندگی با سرعت بالا هستند. در آلمان اتوبان هایی وجود دارد که می توانید هر چقدر که خواستید در آن با سرعت بالا برانید.

۵. موناکو بعد از واتیکان کوچکترین کشور دنیا به شمار می رود. این کشور با جمعیت ۳۷۸۰۰ نفر و مساحت ۲ کیلومتر مربع حتی از پارک مرکزی نیویورک نیز کوچکتر است. با این حال موناکو کشوری بدون مالیات است و پایین ترین میزان جرم و جنایت را در دنیا دارد.

۶. اگر کسی تصمیم بگیرد هر شب در یکی از اتاق های هتل های لاس وگاس بگذراند، ۲۸۸ سال طول می کشد تا در همه آن ها اقامت کند. در بین ۲۵ هتل برتر جهان٬ ۱۵ عدد متعلق به لاس وگاس است.

۷. فرانسه پرطرفدارترین کشور برای بازدید توریست ها به شمار می رود و در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۹ میلیون گردشگر از آن بازدید کرده است.

۸. بیش از ۲ میلیون دریاچه در کانادا وجود دارد که این تعداد از مجموع دریاچه های تمام کشورهای جهان بیشتر است.

۹. کشور لیبی در شمال قاره آفریقا واقع است که حدود ۹۰ درصد از مساحت آن را کویر تشکیل می دهد.

۱۰. در بین کشورهای شمالی، نروژ بهترین کشوری است که می توان در آن شفق قطبی را مشاهده کرد. در واقع به دلیل آسمان روشن آن حتی می توان این شفق های زیبا را هر شب از اقامتگاه نیز تماشا کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
چمدان » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.