گردشگری و توریسم

آیین گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی در آتن برگزار شد

” احمد نادری” سفیر جمهور اسلامی ایران در آتن در این مراسم با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس در جبهه‌های مقاومت گفت: شهید سلیمانی و نیروهای مقاومت با آزاد سازی سرزمین‌های اسلامی از دست داعش و خط بطلان کشیدن به توطئه‌های دشمنان اسلام، مورد خشم سردمداران آمریکا و بخصوص ترامپ قرار گرفت.

 وی تصریح کرد، خون شهید سلیمانی جان تازه‌ای به مقاومت داد و عامل مهمی در ایجاد وحدت میان ملت ایران و مردم مسلمان منطقه شد.

وی افزود، شهادت سلیمانی، ابومهدی المهندس جانشین شهید الحشد الشعبی و دیگر هم رزمان آنها موجب شد که نمایندگان پارلمان عراق با اکثریت آرا طرح خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را تصویب کنند.

نادری با بیان اینکه شهید سلیمانی شهید جهان اسلام و ایران بوده است تاکید کرد، ایران انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس و همرزمان آنها را در زمان و روش مناسب از آمریکای جنایتکار خواهد گرفت.

” علی محمد حلمی” رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی گفت: نقش سردار سلیمانی در شکست دادن گروه‌ تروریستی داعش در عراق و سوریه بسیار شگفت انگیز بود به طوری که تحسین دوست و دشمن را در پی داشت و بساط توطئه‌های آمریکا و اسرائیل و دیگر دولت‌های غربی را برای تغییر جغرافیا و تجزیه کشورهای اسلامی و همسایه ایران جمع کرد.

وی افزود، شهید سلیمانی و دیگر همرزمان وی نقشه امریکا، اسرائیل و عربستان را در منطقه به شکست کشاند.

رایزن فرهنگی کشورمان تاثیر شهادت این عزیزان را مانند تزریق خون تازه بر انقلاب اسلامی ایران و جبهه مقاومت دانست و گفت، حضور میلیونها تن از مردم ایران و عراق در مراسم تشییع پیکر شهیدان سلیمانی، المهندس و دیگر همرزمان آنها در شهرهای مختلف بی نظیر بود.

حلمی تصریح کرد، شهادت این عزیزان موجب وحدت آحاد مردم و تداوم راه با صلابت آنها شده و دشمنان ایران و مقاومت را به ذلت و خواری خواهد کشاند.

«عشیر حیدر» نماینده شیعیان یونان نیز گفت: سردار شهید قاسمی متعلق به کل جهان اسلام  و سمبل مقاومت در مقابل ظلم و ستم بود.