گردشگری و توریسم

سه میلیون نفر برای شرکت در تشییع پیکر شهدای مقاومت با مترو جابجا شدند

 فرنوش نوبخت شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر از شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی‌ و همرزمانش به وسیله خطوط هفت گانه مترو تهران جابجا شدند.

 این مسئول افزود: از ابتدای صبح امروز خدمات مترو تا پایان مراسم رایگان بود و امروز_ دوشنبه دو میلیون و ۹۵۰ هزار نفر توسط این ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری مترویتهران و حومه در این روز با آمادگی کامل و به کارگیری تمامی امکانات خود به خدمت رسانی به شهروندان و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع در تهران پرداخت خاطرنشان کرد: با تلاش تمامی همکاران این شرکت سعی شد تا ضمن ارایه سرویس دهی منظم، محیطی امن را برای شهروندان و مسافران محترم ایجاد کنیم.

به گفته نوبخت؛   با توجه به حضور بی نظیر شهروندان و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از ابتدای صبح امروز فاصله حرکت قطارها در خط چهار متروی تهران تا ۲ دقیقه کاهش یافت تا جابجایی مسافران تسهیل شود و همچنین به منظور سهولت در جابجایی مسافران در خطوط هفتگانه صد و ۱۵ قطار فوق العاده نیز اعزام شد.

مراسم تشییع باشکوه سپهبد قاسم سلیمانی با شرکت میلیونی مردم تهران از مسیر دانشگاه تا میدان آزادی برگزار شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت عراق پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.