گردشگری و توریسم

۶ ساعت عملیات طاقت فرسا برای نجات جان شهروند اهل طارم سفلی

 حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین یکشنبه شب در این خصوص گفت: در پی دریافت گزارشی از اورژانس توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان مبنی بر بدحالی یکی از اهالی روستای سماق بخش طارم سفلی که دچار درد شدید شکمی بوده و سابقه دیابت نیز داشت با توجه به مسدود بودن راه ارتباطی روستا به دلیل بارش شدید برف در منطقه، از هلال احمر درخواست کمک می‌شود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با راهداری استان نجات گران پایگاه امداد و نجات جاده ای کوگیر به همراه یکی از تکنسین های اورژانس به محل روستا اعزام شدند.
هاشمی ادامه داد: با توجه به شدت بارش برف و کولاک، پس از انجام هماهنگی‌های لازم از سوی EOC هلال احمر استان، همکاران راهداری نیز به منظور بازگشایی مسیر به همراه تیم هلال احمر و اورژانس مستقر در شیرین سو به سمت روستای سماق بصورت پیشرو حرکت کردند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: تیم اعزامی پس از ۶ ساعت عملیات مشترک طاقت فرسا موفق شدند به بیمار که وضعیت وخیمی داشت دست یافته و ضمن انتقال به محل امن در میانه راه جهت انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس کنند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد سطح هماهنگی بین دستگاه های امدادرسان با ایجاد ادبیات مشترک بین آنها و هم افزایی در حوادث و سوانح منجر به افزایش بهره وری در ارائه خدمات امداد و نجات به حادثه دیدگان ناشی از حوادث و سوانح شود.