گردشگری و توریسم

روزنامه چینی شهادت سردار سلیمانی را بحران بزرگ سیاسی برای ترامپ توصیف کرد

ساوت چاینا روز یکشنبه نوشت ترامپ بدون آنکه از کنگره ماموریت داشته باشد ، اقدام به حمله به کاروانی از نظامیان ایرانی و عراقی کرد و با به شهادت رساندن سردار سلیمانی دست به یک قمار بزرگ زد.

گزارش ادامه می دهد که اقدام رادیکالی ترامپ تاثیرات بسیاری بر این کشور در آینده خواهد داشت حالا او درگیر یک بحران سیاسی و نظامی شده است و این اقدام هیچ همخوانی با شعارهای وی مبنی بر خروج نظامیان آمریکا از خاورمیانه ندارد.

ساوت چاینا نوشت ترامپ از زمانی که به قدرت رسید به مردم آمریکا و جهان اعلام کرده بود راهبردش خروج تدریجی از خاورمیانه است اما شهید کردن سردار سلیمانی او را وارد یک دوره نظامی گری سخت افزاری کرده است.

روزنامه تصریح کرد که شهادت سردار سلیمانی که از او با عنوان دومین مقام ارشد نظامی ایران یاد می شود ، افراطی گری آشکار از سوی آمریکا بود.

ساوت چاینا در ادامه اقدام ترامپ و حمله نظامی آمریکا در عراق به ایران و شهید کردن یک مقام ارشد نظامی ایران را تشدید کننده تنش ها در خاورمیانه دانسته که باعث نگرانی فزاینده در میان مقام های آمریکا نیز شده است.

روزنامه اضافه کرده است بسیاری از سیاستمداران، مسئولان و نمایندگان کنگره آمریکا این اقدام را بنوعی به خطر انداختن جان مردم آمریکا و نظامیان و دیپلمات های این کشور دانسته اند.