گردشگری و توریسم

برف و باران استان اردبیل را فرا گرفت

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از شهرستان های اردبیل ، سرعین ، مشگین‌شهر ، نیر ، نمین و خلخال  بارش برف و از شمال استان نیز بارش باران گزارش شده است.

مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرد که در اغلب جاده های کوهستانی استان بارش برف و کولاک در جریان بوده و  سطح راه‌ها یخبندان و لغزنده می‌باشد.

سرپرست  اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال شامگاه چهارشنبه  در گفتگو با ایرنا  از  بارش  سنگین برف همراه با کولاک در راه‌های ارتباطی برف‌گیر و گردنه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: بارش برف که از عصر امروز در این منطقه آغاز شده با تاریک شدن هوا شدت گرفته و تردد خودروها هم‌اکنون دربیشتر راه‌های ارتباطی این شهرستان با زنجیر چرخ صورت می‌گیرد .

معروف خسروی با بیان اینکه با آغاز بارش برف راهداران این اداره  در حال برف‌روبی ونمک‌پاشی جاده‌های شهرستان هستند، افزود: به علت بارش سنگین برف همراه با کولاک و یخبندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در مسیر ارتباطی خلخال به اسالم و سایر گردنه‌های برفگیر داشتن زنجیر چرخ  به رانندگان خودروهای سبک و سنگین توصیه می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با تلاش راهداران این اداره بجز راه مسدود شده از برف خلخال به پونل در استان گیلان سایر  راه های ارتباطی اصلی ، فرعی ، بین شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

بر اساس هواشناسی استان اردبیل این سامانه بارشی که  تمتمی اتستان اردبیل را در برگرفته تا عصر یکشنبه در منطقه حاکم خواهد بود.