گردشگری و توریسم

پیشرفت ۴۵ درصدی مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به زیرکوه

حمید حلاج مقدم شامگاه پنجشنبه در حاشیه سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مصوبه، اداره کل راه و شهرسازی با هفت مصوبه و دانشگاه علوم پزشکی استان با چهار مصوبه بیشترین مصوبات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: از مجموع ۳۵ مصوبه سفر استاندار به شهرستان زیرکوه، پنج مصوبه به طور صد درصد اجرایی و محقق شده و هشت مصوبه دارای پیشرفت بالای ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین ۲۳ مصوبه مربوط به روستاها است که بیانگر پوشش ۶۶ درصدی مصوبات در روستاها است.

وی به پیگیری استاندار خراسان جنوبی و اهتمام مدیران دستگاه‌های ذیربط برای اجرای کامل مصوبات اشاره کرد و گفت: سایر مصوبات در بازه زمانی پیگیری شده، محقق خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه با سفر به زیرکوه از طرح‌های عمرانی این شهرستان مرزی بازدید و عصر امروز در نشست بررسی سند توسعه و محرومیت زدایی و بررسی مصوبات سفر قبلی به این شهرستان شرکت کرد.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ضمن ارائه گزارش روند اجرا و تحقق مصوبات، به بیان موانع و راهکارهای تحقق آنها پرداختند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه دارای سه بخش مرکزی، شاسکوه و زهان است.

براساس آخرین اعلام استانداری خراسان جنوبی ۵۸۵ مصوبه با انجام ۱۴ سفر رسمی استاندار به شهرستان‌های این استان احصا شده که بخشی شامل پروژه‌های فیزیکی و برخی مربوط به گره‌گشایی از مشکلات مردم است.

دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مستقر است.

استاندار خراسان جنوبی فروردین امسال در قالب سفر شهرستانی به زیرکوه سفر کرده بود.