گردشگری و توریسم

پیروزبخت: محصولات با کیفیت روستایی گواهی استاندارد می‌گیرند

نیره سادات پیروز بخت روز پنجشنبه در همایش تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد در قم بیان کرد: اعطای گواهی استاندارد به این قبیل کالا کیفیت آنها را ارتقا می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته برای بهبود وضعیت استاندارد در کشور اصلاحات متعددی در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته و قوانین سازمان استاندارد کاملا بهینه شده است.

وی عنوان کرد: رویکردهای سازمان ملی استاندارد به نحوی بوده که با همراه شدن با پیشرفت های بین المللی و درک کافی از تغییرات داخلی ضربه جدی از تحریم های همه جانبه متحمل نشده است.

پیروزبخت تاکید کرد: به دلیل اهمیت مساله رونق تولید، مسائل مربوط به ایمنی و سلامت واحدهای تولیدی در فضای تعامل و همکاری پیش رفته است.

وی اظهار داشت: نگاه های سنتی استاندارد کشور به سوی نگاه های نوین در حال حرکت بوده و در وضع قوانین جدید هم رویکردهای نوین بسیار پررنگ دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، استانداردسازی باید در تمام کشور و در تمام عرصه ها نهادینه گردد.

پیروز بخت تصریح کرد: آخرین و به روزترین معیارهای استاندارد در قانون جدید تقویت و توسعه نظام استاندارد در حال اجرا می باشد.

مساله کیک های حاوی قرص توطئه ای برای اخلال در نظام تولید بود

رییس سازمان ملی استاندارد در ادامه تاکید کرد: کیک های حاوی قرص یک مساله توطئه آمیز و نمایان برای اخلال در نظام تولید و صادرات بود.

وی اضافه کرد: بیش از ۴ هزار نمونه گیری و بازرسی بعد از پیدا شدن قرص از برخی کیک های تولیدی انجام گرفت.

پیروز بخت ابراز کرد: معیارهای استاندارد ملی ایران در بیش از ۷۰ کشور دارای مقبولیت است که ظرفیت مطلوبی را برای صادرات کالاهای ساخت داخل ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: تایید صلاحیت، انطباق سازی، اندازه شناسی و تایید بهره وری از موضوعاتی بوده که به صورت دقیقی برای افزایش کیفیت کالاهای داخلی در سازمان ملی استاندارد دنبال می گردد.

وی اظهار داشت: در طرح«طاها» و اندازه گیری از اوزان و ترازوهای سطح بازار از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی انجام و ۵۰ هزار نمونه گیری صورت گرفته است.

رییس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: بعد از اصلاح قیمت سوخت از هزار و ۵۰۰ نازل جایگاه های سوخت کشور بازرسی و نازل های معیوب کالیبره و یا از مدار خارج شده اند.

ترویج برند حلال رویکرد مهم سازمان ملی استاندارد است

پیروز بخت در ادامه اظهار داشت: توسعه و ترویج برند حلال رویکرد مهم سازمان استاندارداست و شورای فقهی کالای حلال در همین راستا در استان قم تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: ایران باید به یکی از کشورهای محور در ترویج و تولید کالا و محصولات حلال در سطح دنیا مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷، اعطای گواهی انطباق به شرکت های دانش بنیان آغاز و به ۴۲ محصول دانش بنیان صادرات محور گواهی استاندارد صادر شده است.

وی گفت: عضویت ایران تا سال ۲۰۲۲ در موسسه بین المللی اندازه شناسی تمدید شده و جمهوری اسلامی از یک خطر بین المللی خارج شده است.

وی اضافه کرد: تمام بدهی های ایران به این نهاد تسویه شده و مشکلی در ادامه همکاری با این نهاد بین المللی وجود ندارد.

وی گفت: تا سال ۹۲ ایران در رعایت اصول استاندارد در رتبه ۳۶ جهان قرار داشت در حالی که این جایگاه در سال ۹۸ به رتبه ۲۲ ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران رهبری و ملاک عمل بسیاری از نهادهای بین المللی و منطقه ای را در اختیار دارد./