گردشگری و توریسم

تعیین تکلیف ۱۵ واحد صنعتی راکد صنعتی خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور تعیین تکلیف واحدهای صنعتی راکد و بدهکار، هیات حل اختلاف و داوری با حضور نماینده حقوقی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تشکیل و پس از بررسی‌های لازم و دعوت از طرفین قرارداد ۱۵ پرونده بررسی شد.

سیاوش وحدت افزود: پرونده سه واحد از موارد مطروحه به دلیل ارائه نکردن برنامه برای ازسرگیری فعالیت، فسخ قطعی شد و ۱۲ پرونده نیز برای راه اندازی و ادامه کار با توجه به برنامه ریزی هایی که داشتند مهلت ۶ تا ۹ ماه گرفتند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی که زمین دریافت کرده‌اند اگر در مهلت قانونی انجام کار، اقدامی نسبت به تعهدات قرارداد، از جمله پیشرفت فیزیکی و بدهی انجام ندهند با فسخ قرارداد مواجه خواهند شد و با انجام مراحل قضایی و بازپس گیری زمین، نسبت به واگذاری آن واحد به سرمایه گذاران واقعی اقدام خواهد شد.

وحدت تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه هایی که در خصوص حمایت از صنایع کوچک و متوسط و تولید کالای ایرانی وجود دارد، در این جلسه به تعداد بیشتری از  واحدهای صنعتی غیرفعال به منظور راه اندازی مجدد و انجام تعهدات، مهلت داده شد.

در ۱۵ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی ۲۷۸ واحد صنعتی فعالیت دارند.

امسال علاوه بر فعال سازی ۱۰ طرح راکد،  ۱۳ طرح صنعتی نیز در شهرک های صنعتی با سرمایه گذاری ۲۰۶ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است.

مجموع سرمایه‌گذاری واحدهای کوچک صنعتی در این استان ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.