گردشگری و توریسم

یمنی‌ها دومین پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را سرنگون کردند

به گزارش شبکه تلویزیونی “المسیره”، این پهپاد جاسوسی در آسمان شهرستان “الدریهمی” در حین انجام ماموریت خصمانه، توسط پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سرنگون شد.

هفت ساعت پیش نیز در منطقه “مربع الشبکه” در نجران واقع در جنوب عربستان یک پهپادسعودی سرنگون شد.

این نهمین پهپادی است که در ماه دسامبر توسط پدافند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سرنگون می‌شود.

پدافند هوایی یمن روز جمعه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) نیز یک هواپیمای جاسوسی نیروهای متجاوز را در منطقه جیزان واقع در جنوب عربستان سرنگون کرد.

عربستان پس از حدود تقریبا پنج سال از آغاز جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌تنها به مقاصد خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.

در همین ارتباط، اندیشکده آمریکن سینکر (American Thinker) مرداد ماه ۹۸ اعلام کرد، عربستان روزانه ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

این اندیشکده اعلام کرده بود :عربستان از اواسط جولای سال  ۲۰۱۵ تا سپتامبر ۲۰۱۸ (تیر ۹۴ – مرداد ۹۸) تاکنون ۳۹ هزار و ۷۰۰ عملیات نظامی در یمن انجام داده و ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر در این حملات کشته شده‌اند.

عربستان با همراهی امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته به استثنای امارات سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.