گردشگری و توریسم

پنتاگون: تفنگداران آمریکایی وارد بغداد شدند 

به گزارش تارنمای میلیتری تایمز، براساس بیانیه پنتاگون، تفنگداران دریایی آمریکا برای محافظت از دیپلماتها وارد سفارت آمریکا در بغداد شدند.  
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز شامگاه سه‌شنبه گفت که پنتاگون نیروهای بیشتری را به بغداد برای حمایت از سفارت این کشور اعزام خواهد کرد.  
از سوی دیگر وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات در برابر سفارت این کشور در بغداد، کسی وارد محوطه این سفارت نشده و برنامه‌ای برای تخلیه سفارت ندارد.  
ساعتی پیش نیز مقام‌های آمریکایی به رویترز گفته‌اند انتظار می‌رود دولت این کشور تفنگداران دریایی بیشتری را در سفارت آمریکا در بغداد مستقر کند.  
یک مقام نظامی آمریکایی به میلیتری تایمز گفت: حداقل یکصد تفنگدار یگان پاسخ بحران برای حفاظت از سفارت آمریکا به بغداد اعزام شده‌اند.  
هواپیماهای آمریکایی یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در نتیجه ۲۵ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شدند.  
ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آن‌ها حملات دقیقی به پنج مقر و تاسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.  
حمله آمریکا به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت به طوری که معترضان روز سه‌شنبه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی بر سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعار ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.