گردشگری و توریسم

افتتاح یک مجموعه گردشگری دربخش کهک قم‌

مدیر این مجموعه گردشگری درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این طرح درمساحتی به وسعت چهارهکتار و  در دو مرحله پیش بینی شده که مرحله نخست آن شامل رستوران سنتی، کافی شاپ، کافه رستوران، محل بازی کودک, انواع آلاچیق های مختلف با اقلیم‌های گوناگون، نمای باغ ایرانی، آبشار و دریاچه مصنوعی است که عملیات اجرایی آن در سه ماهه نخست سال ۹۷ آغاز و در سه ماهه سوم سال ۹۸ به پایان رسید.

سعید یوسف علی همچنین تعداد اشتغال این طرح را ۳۰ تَن به صورت مستقیم و  ۱۰۰تَن به صورت غیر مستقیم عنوان کرد و افزود:حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در مرحله نخست به غیر از زمین، ۷۰ میلیارد ریال بوده که ۴۵ میلیارد ریال آن از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۲۵ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات اشتغال روستایی تامین شده‌است.

وی مرحله دوم این طرح را شامل ۱۲ واحد سوئیت اقامتی به همراه تالار پذیرایی و یک سالن کنفرانس دانست و افزود: این مرحله نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین اعتبار، اواسط سال ۹۹ شاهد بهره‌برداری آن خواهیم‌ بود.

بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد.