گردشگری و توریسم

۱۰ نیروی وابسته به حفتر در حمله به طرابلس کشته شدند

به گزارش شبکه خبری الجزیره، نیروهای «دولت وفاق ملی» می گویند،۱۰ تن از عناصر مسلح وابسته به ژنرال حفتر را در جریان درگیری های امروز دوشنبه در حومه فرودگاه طرابلس، به هلاکت رسانده‌اند.

در جریان این درگیری‌ها ۱۲ دستگاه ادوات جنگی متعلق به عناصر حفتر نیز منهدم شد.

حفتر، فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی در تاریخ ۱۲ دسامبر جاری اعلام کرد که حمله سرنوشت‌سازی در طرابلس انجام خواهد داد. او در چهار آوریل گذشته حملاتی را برای تصرف این شهر آغاز کرده بود.

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که ازسوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) را آغاز کردند.

طبق آمار سازمان ملل متحد، بر اثر درگیری‌ها در لیبی که از ماه آوریل تاکنون ادامه دارد، بیش از یکهزار نفر جان خود را از دست داده و بالغ بر پنج‌هزار تن دیگر مجروح شده‌اند.

از آغاز تنش‌ها میان دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی(تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر)، کشورهای مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و روسیه از ارتش ملی لیبی و کشورهای ترکیه و قطر نیز از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس، غرب لیبی تشکیل شد و مورد حمایت جامعه جهانی است.

همزمان دولت موازی دیگری در شهر طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رییس مجلس نمایندگان اعلام موجودیت کرد که ژنرال حفتر مورد حمایت آنان است.