گردشگری و توریسم

بیمه شدن یک میلیارد قطعه طیور در کشور

محمدابراهیم حسن نژاد روز دوشنبه در همایش بیمه کشاورزی استان لرستان اظهار داشت: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۷۰ درصد واحدهای مرغداری کشور بر اثر شیوع آنفلوانزا  آسیب دیدند اما به دلیل حمایت صندوق بیمه این واحدها به چرخه تولید برگشتند.

وی با اشاره به اینکه بیمه اجباری دام در قانون لحاظ شده است ادامه داد: حق بیمه دام از ۴۰۰ هزار تومان به ۴۹ هزار تومان کاهش یافته تا دامداران بتواند به راحتی دام خود را بیمه کنند و نگران تلف شدن دام خود نباشند.

وی افزود: آسیب‌های موجود در بخش کشاورزی بسیار متفاوت تر از دیگر حوزه ها است که در این راستا می توان به بروز بروز خشکسالی در دوره های طولانی مدت اشاره کرد که بسیاری از استان‌های کشور را در بر می‌گیرد و محصولات آسیب می‌بینند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی همچنین گفت: ریسک بخش کشاورزی به دلیل وسیع بودن، شدت و سیستمی بودن آن بسیار پرخطر است و نمی‌توان به صورت کامل خسارات را پرداخت و تعرفه مشخصی را تعریف کرد.

حسن نژاد ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته به بیش از ۹۰ درصد بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: بیمه های کشاورزی تنها می توانند بخشی از خسارات کشاورزان را پرداخت کند.

حسن نژاد بیان کرد: باید متناسب با حق کشاورزان انتظارات را آنچه در صندوق است تطابق دهیم اما نوع انتظارات ناشی از خسارات بخش کشاورزی را صندوق بیمه کشاورزی نمی‌تواند به صورت کامل پرداخت کند.

وی اظهار داشت: بیمه کشاورزی منابع بسیار ناچیزی را از کشاورزان دریافت می‌کند و بسیاری از پرداخت ها از سوی دولت تامین می‌شود.

حسن نژاد با اشاره به اینکه هرچه تعداد آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی بیشتر باشد میزان تعهدات کاهش می یابد اضافه کرد: بیمه کشاورزی هیچ اندوخته ای را نزد خود نگه نمی‌دارد.