گردشگری و توریسم

آمریکا پروازهای جاسوسی بر فراز شبه جزیره کره را متوقف کرد

یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی روز دوشنبه گزارش کرد یک سایت ردیابی هواپیماها که پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر آب های شبه جزیره کره را رصد می کند اعلام کرد آمریکا شب گذشته برای اولین بار در پنج روز گذشته پرواز هواپیماها بر فراز آب های منطقه را متوقف کرده است.

ایالات متحده آمریکا از سه شنبه هفته گذشته تا روز گذشته (یکشنبه) در اقدامی آشکار برای نظارت بر تحریکات احتمالی کره شمالی در تعطیلات کریسمس، ماموریت های نظارتی بر فراز دریای شرقی انجام داده بود.

در پی به بن‌بست رسیدن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ تا پایان سال ۲۰۱۹ به واشنگتن فرصت داده بود تا بستر مناسب برای توافق را فراهم کند پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده بود در صورتی که آمریکا تا پایان این مهلت کاری برای ازسرگیری مذاکرات نکند، یک «هدیه کریسمس» به واشنگتن خواهد داد.

پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده بود بعد از این مهلت، راه جدیدی را در پیش خواهد گرفت مگر اینکه دولت ترامپ پیشنهاد تازه ای ارائه دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه (۳ دی ۹۸) در واکنش به هدیه کریسمس کره شمالی گفت که ایالات متحده با آن با موفقیت برخورد می‌کند ترامپ در عین حال تاکید کرد که شاید این هدیه، هدیه خوبی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: خواهیم دید که این سورپرایز چیست و با آن با موفقیت برخورد خواهیم کرد خواهیم دید که چه اتفاقی روی خواهد داد، شاید او (رهبر کره شمالی) برای من یک گلدان زیبا بفرستد.

ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند که طبق آن، پیونگ یانگ به عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای متعهد شد.

مذاکرات فوریه ترامپ و کیم در هانوی پس از رد درخواست کیم برای لغو تحریم های اقتصادی آمریکا در ازای واگذاری بخشی از تجهیزات هسته ای از سوی واشنگتن، متوقف شد.

با این حال کره شمالی یک نشست دو روزه مهم را با حضور کیم جونگ اون و فرمانده هان نظامی و سران حزب حاکم بر این کشور روزهای شنبه و یکشنبه برگزار کرد این نشست دقیقاً پیش از سخنرانی سال نو کیم است که توسط مقامات و کارشناسان کره جنوبی، ایالات متحده و دیگر قدرتهای منطقه ای مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت زیرا سرنخ هایی را در مورد اهداف سیاست گذاری کره شمالی در سال جدید ارائه می دهد.