گردشگری و توریسم

بخش درح از محرومیت خارج می‌شود

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان در نشست هماهنگی، تشریح و تعیین وظایف دستگاه‌های اجرایی در سند توسعه کوتاه مدت بخش درح، از مدیران خواست فرصت پیش آمده را غنیمت بشمرند.

وی با تعیین بازه زمانی ۱۰ روزه برای مدیران خاطرنشان کرد : دستگاه‌ها در این ۱۰ روز برنامه‌های خود برای توسعه بخش درح را جمع‌بندی و ارائه کنند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نتیجه نهایی این جمع‌بندی‌ها را در قالب طرح توسعه بخش درح برای پیگیری در تهران در دستور کار قرار می‌دهیم.

او با اشاره به این که درح با وجود استعدادهای فراوانی که دارد، از محروم‌ترین مناطق کشور است گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود، می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال پایدار به ماندگاری مردم در منطقه کمک کنیم.

معتمدیان تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و توجه به مسایل رفاهی مردم از مهمترین اهدافی است که در سند توسعه درح دنبال می‌شود.

وی از همه مدیران خواست برای ارائه طرح‌های توسعه‌ای متناسب با ظرفیت‌های بخش، پای کار بیایند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: تمام تلاش‌ها بر این است که تا ۲ سال آینده، برای رفاه مردم در درح شرایط خوبی ایجاد شود.

رساندن سطح برخورداری بخش درح از پوشش دیجیتال به میانگین کشوری، تامین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران، اجرای طرح هادی در همه روستاها تا سال ۱۴۰۰ و تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

پانزدهم مهر امسال و همزمان با برگزاری مراسم روز ملی روستا و عشایر، استانداری خراسان جنوبی برای رفع محرومیت از چهار بخش محروم استان، تفاهم‌نامه هایی را با چهار دستگاه معین به امضا رساند که یکی از آنها تفاهم‌نامه‌ای بود که در راستای رفع محرومیت و ایجاد شاخص‌های توسعه در بخش درح شهرستان سربیشه با کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

شهرستان مرزی سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند دارای سه بخش مرکزی، مود و درح است.