گردشگری و توریسم

سفر هوایی در بجنورد حدود 2 برابر شد

مدیر فرودگاه بجنورد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۱ هزار و ۱۸۳ مسافر با پرواز وارد فرودگاه بجنورد شده و ۱۰ هزار و ۲۰۲ مسافر نیز خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کرده‌اند.
سیدمهدی رزاز با بیان اینکه این جابه جایی ها در قالب ۳۵۶ پرواز انجام شده، اظهار داشت: در این مدت ۶۳ تن بار نیز با پروازهای ورودی به بجنورد حمل شده و ۷۰.۹۵ تن بار نیز به تهران انتقال یافته که این ارقام در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸۰ و ۷۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

هم اکنون در هفته ۹ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران – بجنورد توسط شرکت های ماهان، آسمان و ایران ایر انجام می شود.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

مجموع مسافران جابه جا شده این فرودگاه در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۱ مسافر بودند که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن به کمتر از نصف رسیده بود.