گردشگری و توریسم

ادارات از سرمایه‌گذاران حمایت کنند

هدایت حاتمی عصر شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: می‌خواهیم ساختار سرمایه گذاری در کرمانشاه را ساماندهی کنیم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری کرمانشاه با جدیدت به دنبال جذب سرمایه گذار است، افزود: ایجاد پروژه های جدید شهری منجر به جنب‌وجوش در شهر و اشتغالزایی می شود.
معاون استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در ستاد سرمایه گذاری کرمانشاه مصوب شده است که در زمینه حمل و نقل و مجتمع های خدمات رفاهی نیاز به سرمایه گذاری داریم.
حاتمی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و دامپروری توانایی بالایی برای جذب سرمایه گذار داریم، گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید روند جذب سرمایه گذار را با جدیت دنبال کند.
وی همچنین به زیر ساخت های صنعتی و معدنی استان اشاره کرد و گفت: تمام توان خود را به حمایت از تولید و ایجاد کارگاه های صنعتی به کار می گیریم.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: ادارات زیرمجموعه وزارت نیرو همچون آب منطقه ای و برق روند جذب سرمایه گذار را آغاز کرده و پیشرفت های خوبی به دست آورده اند.
حاتمی تاکید کرد: مدیران دستگاه های حمل‌ و نقل، کشاورزی و صنعت و معدن و گردشگری همایش های سرمایه گذاری برگزار کنند و ساختار حمایت از سرمایه گذاری را شکل دهند.
 اکنون بیش از یک هزار واحد تولیدی با ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه فعال است.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.