گردشگری و توریسم

راه ارتباطی هشت روستای کردستان همچنان مسدود است

دانش زندی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه صبح امروز به دلیل بارش سنگین برف و کولاک، راه ارتباطی ۳۰ روستای این استان مسدود شده بود، اظهار داشت: راهداران در چند نوبت اقدام به بازگشایی راه ارتباطی این روستاها کردند اما مجددا بروز کولاک موجب بسته شدن راه تعدادی از آنها شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون راه ارتباطی هشت روستا شامل ۲ روستا در مریوان، ۲ روستا در بیجار و چهار روستا در دهگلان به دلیل وجود کولاک مسدود است ولی حدود ۳۰ راهدار مشغول بازگشایی مسیر تردد این آبادی‌ها هستند.

زندی افزود: هم اکنون تمام راه‌های اصلی استان باز و تردد وسایل نقلیه در آنها در جریان است اما در برخی جاده ها نیاز به استفاده از زنجیر چرخ وجود دارد.

محور سروآباد کامیاران شاهد بارش ۲۰ سانتی متری برف بود

مسوول روابط عمومی راهداری سروآباد نیز با بیان اینکه امروز محور سروآباد – کامیاران شاهد بارش بیش از ۲۰ سانتیمتر برف بود، گفت: راهداران در این مسیر و محور سروآباد به هورامان،  ۸۰  کیلومتر برف روبی و نمک پاشی انجام داده و ۳۵ تُن نمک و ماسه در جاده پاشیدند.

محمد شبرندی تاکید کرد: در این عملیات‌ها، ۱۰ دستگاه برف روب و ۲۹ راهدار مشغول فعالیت بوده و به بیش از ۵۰ خودروی گرفتار در برف نیز توسط راهداران امداد رسانی شده است.

طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آبان در سراسر کشور شروع ‌شد اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی حدود یک ماه زودتر از موعد آغاز ‌شده است.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان دارای ۳۸ گردنه در مسیرهای بین شهری و ۶۶ گردنه در مسیرهای روستایی دارد که در اکثر مواقع شاهد یخبندان و برف و بوران است.

طول راه های تحت پوشش راهداران این استان در مسیرهای بین شهری یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر و راه های در مسیرهای روستایی نیز ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر است.