گردشگری و توریسم

۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس درکهگیلویه وبویراحمد پیش بینی شده است

احد جمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دوره پیش انتخابات مجلس شورای ۷۷۱ شعبه در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد مستقر و آرای مردم را اخذ کردند که با توجه به آسیب شناسی های انجام شده تعداد صندوق اخذ رای در استان افزایش یافت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: با توجه به زمان برگزاری انتخابات در فصل زمستان و توپوگرافی کوهستان مناطق سخت گذر برای اخذ آرای  مردم این مناطق برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

جمالی ابراز داشت: خودروهای کمک دار برای مناطق سخت گذر پیش بینی شده و هم اکنون در حال شناسایی مناطق سخت گذر برای تامین بالگرد هستیم.

وی بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده ۲۲ هزار و ۵۰۰  نفر عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد را انجام خواهند داد که بیشتر آنان از نیروهای مردمی هستند.

جمالی ادامه داد: برای شناسایی تخلف های انتخاباتی پایش های لحظه ای صورت می گیرد و بامتخلفان برخورد قانونی انجام می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: سلامت انتخابات،صیانت از آرای مردم و حفظ بی طرفی مهمترین اولویت های ستاد انتخابات در استان است.

وی گفت: احراز هویت انتخابات در استان امسال به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

تنها ۲ نفر داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه باشت و گچساران صلاحیت آنها از سوی هیات اجرایی احراز نشد که این افراد هم مشهور و مطرح نبوند.

از مجموع ۲۷ نفر داوطلب حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا هیچ فردی رد صلاحیت نشد.

از ۱۷ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز ۱۵ نفر تایید صلاحیت شدند وافراد رد صلاحیت شده در این حوزه نیز شناخته شده نیستند .بیشترین تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم مربوط به حوزه کهگیلویه بزرگ با ۴۵ نفر است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.