گردشگری و توریسم

استاندار: گرانی بنزین بهانه افزایش قیمت در گلستان نشود

هادی حق شناس عصر امروز پنجشنبه همچنین از سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خواست در تقویت نظارت بر بازار از مشارکت بسیج استفاده کند.

وی گفت: هدف از نظارت بر قیمت کالا، کاهش دغدغه خانوارهای دهک پایین نسبت به افزایش قیمت ها است تا آن ها در تامین مایحتاج ضروری خود دچار مشکل نشوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم در این جلسه گفت: نظارت بر بازار استان با جدیت پیگیری می شود به طوری که طبق گزارش معاونت بازرسی این سازمان امسال بیش از ۱۰ هزار بازرسی از بازارهای استان انجام شد.

حسین طلوعیان همچنین از اختصاص ۱۵۰ تن گوشت منجمد گوساله به گلستان در راستای تنظیم بازار خبر داد و گفت: هر کیلوگرم از این گوشت به قیمت ۴۰۰ تا ۴۳۰ هزار ریال از طریق تعاونی ها و فروشگاه های زنجیره ای استان به فروش می رسد.

طلوعیان به سهمیه تخصیصی ۶۰۷ تن شکر به استان خبر داد و برای جذب آن از استاندار تقاضای کمک کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به تامین میوه شب عید استان به مقدار هزار تن اشاره کرد و گفت: برای شب عید، تهیه ۶۰۰ تن پرتقال از تولیدات داخل استان و ۴۰۰ تن سیب درختی از خارج استان پیش بینی شده است.

استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که در ۳۳ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا سکونت دارند.