گردشگری و توریسم

تعطیلی مدارس قم درجلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا موثر بود

محمدرضا قدیر روز پنجشنبه درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم افزود: درحال حاضر بحران آنفلوانزا درکنترل است، ولی ممکن است اواسط دی ماه یکبار دیگر این بیماری شیوع پیدا کند.

وی با تاکید بر آمادگی بخش بهداشت و درمان برای مقابله با شیوع آنفلوانزا، ‌اضافه کرد: کمتر از ۶۰ تن در بیمارستان‌های حضرت معصومه(س) و کامکار بستری هستند.

وی با بیان این که بیماری بدحال در این زمینه نداریم، اضافه کرد: تاکنون سه تن بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر گفت: شهروندان باید با علائم آنفلوانزا از جمله گلودرد شدید و تب بالای ۳۸ درجه آشنا باشند تا در صورت بروز علائم هر چه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا در صورت نیاز تحت درمان با دارو قرار گیرند.

وی افزود: مواردی از بیماری که در قم مثبت اعلام شده با کپسول های «اوسلتامیویر» درمان شده که این دارو باید در ۴۸ ساعت اول مصرف شود و پس از چند روز اثر دارو کاهش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل مقدار بالای شکری که درتغذیه زنبورها استفاده می شود، میزان گلوکز عسل‌های تولیدی که در بازار عرضه می شود، ،‌ بالاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با توجه به ضرری که شکر برای سلامتی انسان دارد، باید نظارت بیشتری بر تولید عسل صورت بگیرد.

در این جلسه طرح هایی از جمله مکان‌یابی سایت دفن پسماند، پرورش ملکه زنبور عسل، احداث ترمینال پسته، نمایشگاه فرش، پاسگاه انتظامی، پمپ بنزین، مجتمع گردشگری، کارگاه تولیدی درب ضد سرقت، طراحی شهری بزرگراه آیت الله بروجردی، تصویب و چند طرح پژوهشی تصویب شد.