گردشگری و توریسم

سلطانی‌فر: فدراسیون‌های المپیکی ۲۰ درصد بیشتر تخصیص خواهند گرفت

«مسعود سلطانی‌فر» در نشست با روسای فدراسیون‌ها اظهار داشت: در این جلسات موارد مربوط به اعزام‌ها، اردوها و مشکلاتی که فدراسیون‌های المپیکی دارند مطرح می‌شود و تصمیم گیری نهایی درباره آنها صورت می‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار دارم روسای فدراسیون‌ها و مدیران ورزشی کشور با کمیسیون‌های زیر مجموعه کمیته ملی المپیک همکاری لازم و حضور جدی را داشته باشند تا از ظرفیت‌ها در راستای توسعه ورزش استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره لایحه بودجه سال ٩٩ تصریح کرد : با قدرت از لایحه بودجه دولت دفاع می کنیم و در زمینه بودجه ورزش هر کجا نیاز به پیگیری باشد از سوی حوزه معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش از تصویب اساسنامه جدید فدراسیون‌ها پس از چند دوره رفت و آمد در دولت خبر داد و اظهار داشت : این اساسنامه به شورای نگهبان رفته است و از سال ٩٥ هم که لایحه اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان هم در دولت تصویب شد، در مجلس است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به تصویب آیین نامه پرداخت کمک هزینه به ورزشکارانی که در قالب انفرادی و تیمی کسب سهمیه کرده اند، اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس آنچه در ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک تصویب شد، ورزشکارانی  که کسب سهمیه کرده‌اند، ماهیانه پنج میلیون تومان دریافت می‌کنند و به سرمربیان هم همین میزان پرداخت خواهد شد. بر اساس تعداد سهمیه‌های کسب شده به مربیان هم به میزان نیمی از این مبلغ پرداخت می‌شود و قسط اول به زودی پرداخت می‌شود. فدراسیون‌ها هم باید با دقت این پاداش‌ها را که به حساب آنها واریز می‌شود، به ورزشکاران و مربیان پرداخت کنند.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت کمیسون‌های مختلف در کمیته ملی المپیک، تاکید کرد: انتظار دارم روسای فدراسیون‌ها و مدیران ورزشی کشور با کمیسیون‌های زیر مجموعه کمیته ملی المپیک همکاری لازم و حضور جدی را داشته باشند تا از ظرفیت‌ها روز به روز در راستای توسعه ورزش استفاده کنیم.