گردشگری و توریسم

مرخصی و ماموریت مدیران بوشهر در ساعت‏‌های ملاقات عمومی ممنوع است

عباس قلی‌پور روز چهارشنبه در جمع بازرسان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: تقاضاهای ملاقات عمومی نیز تنها از سامانه ۱۱۱ ثبت و اقدام‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: معاونان ادارات کل و مدیران زیرمجموعه نیز حتی‌الامکان در ملاقات‌های عمومی حضور داشته باشند تا مشکلات مردم با دقت بیشتری بررسی و رفع شود.

قلی‎پور ادامه داد: ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خصوص ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با ماده ۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: پایش سلامت اداری و مبارزه با فساد و صیانت از حقوق مردم در دستگاه‌های اجرایی و ارزیابی عملکرد آنها  و فرمانداری‌ها در ارتباط با میز خدمت و اجرای منشور حقوق شهروندی نیز مورد اهتمام ویژه قرار گرفته‌است.

قلی‌‍پور یادآور شد: فلسفه وجودی دستگاه‎‏های اجرایی، خدمت رسانی به مردم است و در صورت نبود چنین رسالتی دستگاه‎های اجرایی نیز ایجاد نمی‎شد.

وی بیان کرد: مردم در ابتدا انتظار خدمات مناسب از دستگاه اجرایی و در مرحله دوم انتظار دریافت خدمات همراه با تکریم و احترام دارند.

قلی‎پور ادامه داد: در این بین بازرسان دستگاه‎های اجرایی نقشی اساسی دارند که باید با آمایش و پیمایش کارهای اداری و تحقیق در فرایندهای سازمانی همراه با ارائه پیشنهادهای اصلاحی، مسیر خدمت رسانی به مردم را تسهیل کنند.

وی اضافه کرد: هرچه خدمات به مردم بهتر و مطلوب‌تر باشد سرمایه اجتماعی محفوظ می‌ماند که بازرسی‌ها در تحقق این موضوع نقش اساسی دارند.

قلی‌پور گفت: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر سالانه پنج بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و هدف از این بازدیدها نیز ارائه خدمات شایسته به مردم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: یکی از بحث‎های مهم برای سیستم اداری نظم و انضباط است هر قدر این مهم وجود داشته باشد به همان میزان سازمان نیز موفقیت بیشتری خواهد داشت.

حسن ابراهیمی ادامه داد: در سیستم اداری باید پویایی و نوآوری وجود داشته باشد که در این ارتباط مدیران باید در استفاده از تکنولوژی روز اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: نتیجه سیستم اداری باید پاسخگویی به مطالبات مردم و با شناخت دقیق عمل شود و در این بین افزایش رضایت‌مندی مردم از اولویت‌های سیستم اداری است.

ابراهیمی ادامه داد: پاسخگویی به مطالبات مردم با اخلاق اسلامی و رعایت نظم ضرورت است که در این زمینه همه مسئولان استان بوشهر باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی افزود: رعایت نکردن  نظم در سیستم اداری مشکل‌ساز است و پیشگیری از بروز مشکلات تنها با رعایت نظم و انضباط در ادارات محقق می‌شود.