گردشگری و توریسم

صعود تیم فولاد به مرحله پلی آف لیگ‌برتر فوتبال نوجوانان کشور

به گزارش ایرنا هفته چهردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور چهارم دی ماه در اهواز برگزار شد که تیم فولاد برابر دیگر نماینده استان به برتری رسید همچنین تیم تیم نفت اهواز در مصاف با امید گناوه متوقف شد.

۲ تیم فولاد خوزستان و ملی حفاری در اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری چهار بر یک فولاد به پایان رسید تا این تیم با ۳۲ امتیاز به عنوان تیم اول گروه راهی دور بعد مسابقات شود.

تیم نفت اهواز دیگر نماینده خوزستان بیرون از خانه به مصاف تیم امید گناوه رفت که با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف شد. دیدار تیم های عمران نیرو اندیمشک و پارس برازجان نیز برگزار نشد.

تیم های فولاد، نفت اهواز، ملی حفری و عمران نیرو اندیمشک به ترتیب با کسب ۳۲ ، ۱۶، ۱۴ و پنج امتیاز در مکان های اول، سوم، پنجم و هفتم این گروه قرار گرفتند.

مرحله اول لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور با حضور ۳۳ تیم در پنج گروه برگزار شد که چهار تیم خوزستانی فولاد خوزستان، عمران اندیمشک، نفت اهواز و ملی حفاری در این رقابت‌ها حضور داشتند. تیم فولاد خوزستان که سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد به عنوان تنها تیم خوزستانی راهی دور بعد شد.

این مسابقات در دور اول به صورت رفت و برگشت برگزار شد و از هر گروه ۲ تیم به مرحله دوم صعود کردند. 

مرحله دوم رقابت ها، به صورت متمرکز در۲ گروه پنج تیمی برگزار و از هر گروه ۲ تیم به مرحله پایانی صعود می‌کنند تا تکلیف تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان مشخص شود؛ تیم‌های انتهای جدول از هرگروه به مسابقات مناطق فصل آتی سقوط می‌کنند. 

در گروه اول این مسابقات تیم های فولاد خوزستان، تراکتور سازی تبریز، گل گهر سیرجان، فجر شهید سپاسی شیراز و شهروند نور حضور دارند همچنین امید گناوه، سپاهان گیلان، مس کرمان، سپاهان اصفهان و نساجی مازندران تیم های حاضر در گروه دوم رقابت ها هستند.

این دوره از مسابقات تا پایان سال ۹۸ به پایان رسیده و از اواسط فروردین ماه سال آینده نیز، بازیکنان به صورت تمام وقت در خدمت تیم ملی نوجوانان ایران قرار خواهند گرفت تا برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا اماده شوند.