گردشگری و توریسم

صنعت البرز درمسیرصادرات

در سالی که به رونق تولید نامگذاری شده، فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال و توسعه تولید با محوریت صادرات از مهم‌ترین اولویت های بخش تولید و صادرات این استان بوده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه ۹۹ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان امسال بازفعال می شوند، گفت: ۱۵۹ واحد نیمه راکد در این استان وجود دارد که با فعال سازی  دوباره آنها می توان زمینه اشتغال برای حدود ۹ هزار نفر را در البرز فراهم کرد.

محمد امین فرشی افزود: سال گذشته ۷۷ واحد تولیدی در البرز بازفعال شدند که با راه اندازی دوباره آنها زمینه اشتغال بیش از ۸۵۰ نفر فراهم شده است.

وی توسعه صادرات از طریق  واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی البرز را اولویت های بخش تولید استان عنوان  کردو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو انواع کالا از طریق این واحدها به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و قطر صادر شده است.

فرشی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی صادرات از این استان اظهار داشت: عمده این کالاها شامل پلاستیک، مواد غذایی، پوشاک، صنایع فلزی و دارویی بوده که توسط ۸۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی البرز صورت گرفته است.

وی شناسایی کانال‌های توزیع در دیگر کشورهای هدف و بازاریابی در کشورهای جدید را از جمله برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی البرز عنوان و خاطرنشان کرد: مطالعاتی در خصوص بازارهای هدف در مناطقی از جمله نخجوان و روسیه در دستور کار قرار گرفته است.

فرشی گفت: همچنین در مناطق دیگری از جمله اوراسیا، به دنبال بازارهای جدید هستیم و عمده کالاهای تولیدی استان را می توانیم به کشورهای این حوزه صادر کنیم.