گردشگری و توریسم

هنرمندان همدان وارد میدان مبارزه با قاچاق کالا می‌شوند

احمدرضا احسانی روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل فرهنگی قاچاق کالا و ارز و آثار و تبعات آن در استان اظهار داشت: قاچاق کالا ریشه های فرهنگی دارد که نیازمند آسیب شناسی است. 

وی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا و تهیه مایحتاج خانواده ها از مبادی غیر قانونی به اقتصاد کشور ضربه می زند و این مهم باید به باور فرهنگی بین مردم تبدیل شود. 

احسانی گفت: اگر چه همدان یک استان مرزی نیست اما از لحاظ رسانه ای و فرهنگی قوی و قدرتمند است و می تواند در شکستن قبح قاچاق کالا اثر گذار باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: طبق ماده ۱۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخش فرهنگ و هنر موظف به ارائه راهکار و تدوین برنامه هایی در این استان است و جامعه هنری همدان می تواند در این زمینه پیشگام شود. 

وی اخلال در امنیت مرزها، تهدید سلامت عمومی و تهاجم و غارت فرهنگی را از ضررو زیان‌های قاچاق کالا دانست و افزود: الگوی مصرف از کالاهای لوکس و تجملی باید به سمت خرید تولیدات داخلی تغییر کند. 

احسانی یاداوری کرد: مردم باید قاچاق کالا را به عنوان یک شغل و پیشه نپذیرند و آنرا قبیح بدانند و رسانه ها باید در این زمینه قلم بزنند. 

در این نشست جمعی از انجمن های فرهنگی و هنری همدان حضور داشتند و مقدمات اولیه برای انعقاد تفاهم نامه هایی برای اجرای برنامه های فرهنگی و تولید محتوا با موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا فراهم شد.