گردشگری و توریسم

فضای کتابخانه‌ای خوزستان نیاز به توسعه بیشتری دارد

غلامرضا شریعتی یکشنبه در حاشیه پنجمین نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ارتقا سرانه مطالعه برای استان خوزستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به‌همین منظور در تلاش برای توسعه هرچه بیشتر فضای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه از مجموع اعتبارات سال ۹۷ برای توسعه و تجهیز کتابخانه های مناطق کم برخوردار، منابع مالی قابل توجه ای اختصاص پیدا کرد، افزود: این موضوع امسال هم در دستور کار استان قرار دارد که از جمله آن ساخت چهار کتابخانه در شهرستان اندیکا است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: علاوه بر این برای هر کدام از شهرستان‌های خرمشهر و دزفول نیز یک کتابخانه در حال ساخت است.

استاندار خوزستان به مراحل ساخت کتابخانه مرکزی کارون اشاره کرد و گفت:  همزمان که ارتقا سرانه مطالعه برای استان را دنبال می‌کنیم برای بهبود و بهسازی فضاهای کتابخانه‌ای هم برنامه ریزی شده است.

نماینده عالی دولت در استان همچنین از طرح کتابخانه دیجیتال در شورای برنامه‌ریزی خوزستان خبر داد و گفت: آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه قرار است با مصوبه این شورا آغاز شود تا به تقویت هرچه بیشتر زیرساخت‌های پژوهشی استان منجر شود.

 شریعتی همچنین به موضوع نفوذ برخی اخبار و اطلاعات غلط در جامعه اشاره کرد و گفت: با فرهنگ مطالعه می‌توان از گسترش این آسیب اجتماعی جلوگیری کرد.

وی بر برنامه‌ریزی بیشتر برای ارتقا آگاهی جامعه از طریق ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: در صورتی که آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف بالا برود می‌توان شاهد یک جامعه پویا بود.

بر اساس این گزارش، در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان از  غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی نمونه در کشور در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی تجلیل شد.

گفتنی است، بیش از ۱۵۸ هزار عضو در کتابخانه‌ها استان فعال هستند که از این تعداد ۷۶ هزار  و ۳۰۵  عضو آقا و ۸۲ هزار و ۹۴ از این اعضا را خانم ها شامل می شوند.